مدیر كل اداره محیط زیست استان تهران با اشاره به افزایش آلودگی هوا و تردد خودروها در سطح تهران گفت: به وزارت كشور پیشنهاد داده‌‌ایم تا طرح زوج و فرد تردد خودروها در تهران "دائمی " شود.



رسول‌علی اشرفی‌‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس، با بیان این‌كه علی‌رغم بارش باران و كاهش آلودگی هوا از روز گذشته همچنان محیط زیست با جدیت بیشتری به وظایف خود عمل خواهد كرد، گفت: محیط زیست و كمیته اضطرار به دلیل جلوگیری از افزایش آلودگی هوا پیشنهاد داده است تا طرح زوج و فرد تردد خودروها در تهران همیشگی شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به تعداد خودروهایی كه در تهران تردد می‌كنند و هرروز هم بیشتر می‌شود این پیشنهاد مطرح شده است.

مدیركل محیط زیست استان تهران تأكید كرد: پیشنهاد مورد نظر در كمیته اضطرار بررسی شده و استاندار به عنوان رئیس كمیته اضطرار كاهش آلودگی هوای استان تهران طرح پیشنهادی را به وزیر كشور ارائه كرده است.

اشرفی‌پور متذكر شد: تصمیم‌گیری‌ در این زمینه به‎عهده وزارت كشور و شورای عالی ترافیك است.

وی با تأكید بر این‌كه طرح زوج و فرد نه‎تنها تا آخر سال بلكه باید همیشگی شود، گفت: محیط زیست نیز همچنان پایش صنایع آلاینده را همانند سابق پیگیری می‌كند.

اشرفی‌پور در پاسخ به این‌ پرسش كه: "مصوبات كمیته اضطرار همچنان ادامه دارد یا خیر؟ " گفت: البته با توجه به بارش باران هوای تهران كمی بهتر شده است و مصوبات كمیته اضطرار تنها در زمانی كه آلودگی هوا در شرایط هشدار و اضطرار قرار دارد، باید اجرایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha