یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 220984

قرار نیست حتما به یک درماتولوژیست مراجعه کنید تا از وضعیت سلامت پوستتان مطمئن شوید. فقط کافیست نگاهی به لیست غذاهایی که می خورید بیندازید.

۶ هشدار که پوست در مورد وضعیت رژیم غذایی می دهد!

سلامت نیوز:       قرار نیست حتما به یک درماتولوژیست مراجعه کنید تا از وضعیت سلامت پوستتان مطمئن شوید. فقط کافیست نگاهی به لیست غذاهایی که می خورید بیندازید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت بسیاری از تغییرات ناخوشایند پوستی از چین و چروک ها گرفته تا ریزش مو و اگزما، با یک رژیم غذایی فقیر ارتباط مستقیم دارد.

در اینجا با ۶ هشداری که پوست شما در مورد نوع رژیم غذایی تان به شما می دهد، آشنا شوید:

چین و چروک های زودرس: چین و چروک های زودرس روی پوست حاکی از آن است که شما الکل مصرف می کنید یا این که قند موجود در رژیم غذایی تان بیش از حد است. الکل رطوبت پوست را از بین می برد و خود عاملی برای تقویت چروک ها است. مصرف زیاد قند نیز روند پیری قسمت های مختلف بدن را افزایش می دهد. قند باعث تشکیلAGEها می شود که به کلاژن آسیب می رساند. الیاف کلاژن باید با هم در ارتباط باشند تا به حفظ ساختار پوست کمک کنند.

شکر باعث آسیب پیوند بین فیبر کلاژن می شود که پس از قرار گرفتن در معرض نورUVاز خورشید، افزایش می یابد. کلاژن بیشتر تخریب شده و چروک پوستی ظاهر می شود. برای جلوگیری از چین و چروک، مصرف قند خود را کاهش دهید. غذاهای با قند زیاد مانند آب نبات، کیک و یا بستنی باید فقط گاهی خورده شود و نه به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه. از نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه های قلیایی یا نوشابه های مخلوط که می توانند تا ۱۰۰ گرم قند خالص را ارائه دهند، دوری کنید.

جوش: بروز جوش ها نشانه این است که شما غذاهای با شاخص گلیسمی بالا مصرف می کنید. غذاها به طور کلی به سه دسته با شاخص گلیسمی بالا، متوسط و پایین دسته بندی می شوند. غذاهایی که شاخص گلیسمی بالایی دارند باعث افزایش قند خون شده و در ادامه انسولین خون را بالا می برند. غذاهایی مانند برنج سفید، ماکارونی، پاستا و ... عامل ابتلا به جوش و آکنه هستند و باید غلات کامل را جایگزین آنها کرد.

کیسه های زیر چشم: کیسه های زیر چشم تنها ناشی از بی خوابی نیستند بلکه می توانند از کم آبی بدن حکایت کنند. فراموش نکنید که وضعیت پوست شما فقط مربوط به غذا نیست بلکه نوشیدنی ها نیز نقش موثری در سلامت پوست دارند. اطمینان حاصل کنید که حداقل ۳ لیتر آب در طول روز مصرف می کنید.

خشکی پوست: علاوه بر خطر ابتلا به فشار خون بالا، یک علت دیگر برای کاهش مصرف سدیم مطرح است: سدیم بیش از حد، پوست شما را خشک می کند. همچنین مصرف بیش از حد نمک باعث می‌ شود تا پوست پف کرده به نظر آید و به بافت آن آسیب برساند.

آکنه: بروز آکنه بدترین کابوس بخصوص در دوران جوانی است. در این میان برخی غذاها در ایجاد آکنه مقصر شناخته شده اند اما نکته مهم این است که تاثیر مواد غذایی بر همه یکسان نیست و محرکی که باعث بروز آکنه در یک فرد می شود، ممکن است روی فرد دیگر هیچ تاثیری نداشته باشد. برخی غذاهای مشخص از جمله غذاهای چرب و غذاهای حاوی قند زیاد برای جوش و آکنه پوست به عنوان یک ماشه خطر شناخته شده اند. فرقی نمی کند نوع پوست یا سن شما چیست، اگر می خواهید پوستی صاف و بدون آکنه داشته باشید باید از این غذاها پرهیز کنید: شکلات، غذاهای شور، آب پنیر، سویا، فست فودها، نوشیدنی های شیرین، نان سفید.

اگزما: اگزما گاهی ارثی است و در بیشتر موارد نتیجه حساسیت زیاد سیستم ایمنی بدن به برخی مواد غذایی است. این مواد غذایی باعث بروز و یا تشدید اگزما می‌شود. در این صورت بهترین کار خودداری از مصرف مواد غذایی حساسیت زا است؛ از جمله: گوشت قرمز، قهوه، شیر گاو، تخم مرغ، سویا و گردو.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha