نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: درمان كشور از زاویه تخصص‌گرایی و فوق تخصصی به شدت آسیب دیده كه باید برای پیشبرد نظام ارجاع كشور از این حالت خارج شد.

به گزارش سلامت نیوزكریم شهرزاد  در گفت‌وگو با فارس در اصفهان اظهار داشت: در كشور انگلیس یك مقطع تحصیلی به نام فوق تخصص برای دانشجویان پزشكی وجود ندارد در حالی كه مشخص نیست این كلمه از كجا آمده است.
وی بیان داشت: برنامه پنجم توسعه كشور تقریباً نزدیك به برنامه مدون كشور انگلیس تنظیم شده كه در حال حاضر منتظر تصویب شواری نگهبان است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: در تصویب اخیر مجلس یك بسته خدمتی تعریف شده كه اگر هر قسمت از آن اجرایی نشود سبب ایجاد مشكل می‌شود.
وی ادامه داد: این بسته بر اساس تمام وقتی، نرخ واقعی خدمات، سیستم ارجاع و استفاده منطقی از تكنولوژی و سایر موارد دیگر تعریف شده است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: بند تمام وقتی باید از شخص وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، مسئولان و معاونان دانشگاه‌های علوم پزشكی آغاز شود كه این نكته مثبت بسته تعریف شده است.
وی تصریح كرد: این سؤال پیش می‌آید كه آیا در روستاهای دور افتاده برای درمان دیابت بیمار باید به فوق تخصص غدد ارجاع داده شود و آیا چنین چیزی مقدور است.
شهرزاد با اشاره به اینكه پدیده زیرمیزی با هر منطقی قابل قبول نیست و به حقوق واقعی پزشكان لطمه‌های زیادی وارد كرده است، گفت: این نگاه كه پزشك پول می‌گیرد و رسید نمی‌دهد در بین اكثر افراد، آسیب‌های جبران ناپذیری به جامعه پزشكی زده است.
وی ادامه داد: زیرمیزی كه توسط بخش معدودی از پزشكان با دلایل مختلفی صورت می‌گیرد، نگاه تصمیم‌سازان به حقوق واقعی پزشكان را دچار اشكال كرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha