كارشناس مسئول برنامه كودكان مركز بهداشت خوزستان گفت: استان به بیمارستان فوق تخصصی كودكان نیاز دارد تا نیازهای درمانی مختص اطفال‌ را برطرف كند. ‌

به گزارش سلامت نیوز مژگان فطورچی در گفت‌وگو با فارس در اهواز اظهار داشت: در حال حاضر یك بیمارستان تخصصی كودكان در اهواز وجود دارد كه به تنهایی پاسخگوی تعداد زیاد كودكان در استان نیست.
وی بیان داشت: در استان بیمارستان فوق تخصصی كودكان وجود ندارد و كسری این بیمارستان احساس می‌شود.
این مقام مسئول بیان داشت: تنها بیمارستان تخصصی كودكان در اهواز ابوذر است كه برای برطرف كردن نیازهای درمانی كودكان به تعداد بیمارستان كودكان بیشتری نیاز است.
فطورچی همچنین با اشاره به اهمیت پیشگیری از تولد كودكانی كه بیماری‌هایی وابسته به مشكلات ژنتیكی دارند، بیان داشت: با توجه به اینكه ازدواج‌های فامیلی بسیار مرسوم است، باید برای پیشگیری از تولد كودكانی كه مشكلات ژنتیكی دارند، زوج‌ها قبل از ازدواج و یا زنان در هنگام باردار شدن آزمایشات لازم را برای تایید سلامت نوزاد انجام دهند.
وی گفت: بهترین راه برای جلوگیری از تولد كودكانی كه مشكلات ژنتیكی دارند و بیشتر بر اثر ازدواج‌های فامیلی بروز می‌كند و كودكان دچار معلولیت جسمی و ذهنی، انجام آزمایشات ژنتیكی قبل از ازدواج است تا از تولد كودكان دچار نقص مادرزادی جلوگیری شود.
این مقام مسئول بیان داشت: در صورتی كه ژن معیوبی در یكی از دوفردی كه با هم ازدواج كرده‌اند وجود داشته باشد و در صورتی كه دو فرد فامیل هم باشند، امكان انتقال ژنی كه نقص ذهنی و یا جسمی دارند در ازدواج های فامیل مشهود است.
فطورچی همچنین با اشاره به اهمیت رسیدگی به وضعیت روانی كودكان بیان داشت: برای تامین فضا و موقعیت نشاط و سرگرمی باید فضاها و پارك‌هایی برای كودكان تامین شود و نهادهایی كه در این زمینه دخالت دارند باید در ساخت این اماكن وارد عمل شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha