پس از انتشار اخبار مربوط به ابتلای صدها گردشگر روس در ترکیه به ویروس کوکساکی، سازمان نظارت بر بهداشت روسیه توصیه خودداری از سفر را رسما به شهروندان این کشور اعلام کرد.

روسیه مناطق گردشگری ترکیه را آلوده به ویروس کوکساکی اعلام کرد

سلامت نیوز: پس از انتشار اخبار مربوط به ابتلای صدها گردشگر روس در ترکیه به ویروس کوکساکی، سازمان نظارت بر بهداشت روسیه توصیه خودداری از سفر را رسما به شهروندان این کشور اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، سازمان نظارت بر بهداشت روسیه در بیانیه ای به شهروندان این کشور هشدار داده که سفر به ترکیه با توجه به گسترش روزافزون ویروس کوکساکی و آلوده شدن صدها گردشگر روس برای سلامتی خطرناک است.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه امروز (یکشنبه) با انتشار متن کامل این بیانیه اعلام کرد: در روزهای اخیر حدود 500 گردشگر روس بر اثر آلودگی به ویروس کوکساکی بیمار شده اند.


در گزارش این رسانه آمده است: بر پایه اطلاعات انتشار یافته، منطقه گردشگری آنتالیا خطرناک ترین وضعیت را از نظر انتشار ویروس کوکساکی دارد.
کوکساکی ویروس ها، زیر گروه بزرگی از انتروویروس ها هستند که بر پایه توان بیماری زایی به دو گروه A , B تقسیم شده و انواع مختلفی از عوارض را در انسان مانند مننژیت آسپتیک، بیماری تنفسی و بیماری های تب دار نامشخص ایجاد می کنند.


آنژین تبخال، بیماری دست، پا، دهان و التهاب ملتحمه چشم هموراژیک حاد نیز توسط برخی از سروتیپ های کوکساکی ویروس گروه A ایجاد می شود. پریکاردیت و بیماری های ژنرالیزه در کودکان هم با برخی از کوکساکی ویروس های گروه B ایجاد می شود و افزون بر این برخی از سروتیپ های گروه A و B هم می توانند مننگوانسفالیت و نوعی فلج تولید کنند که ماندگار نیست و سلامتی قابل برگشت است.


کوکساکی ویروس ها، خاصیت بیماری زایی بیشتری نسبت به اکوویروس ها دارند. ویروس های کوکساکی گروه B شایع ترین عوامل بیماری های قلبی در انسان نیز شناخته شده اند. برخی انتروویروس هایی نیز که به تازگی شناخته شده اند، خواصی مشابه این ویروس ها دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha