یك متخصص پوست تاكید كرد: استفاده از حمام‌های گیاهی موجب طراوت، زیبایی و سلامت پوست می‌شود به طوری که تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که یک تا دو بار در هفته از حمام‌های گیاهی استفاده می‌کنند، پوست سالم و لطیفی دارند.

به گزارش سلامت نیوز دکتر آزیتا سورمقی در گفت وگو با ایسنا واحد علوم پزشکی ایران، گفت: افرادی که هفته‌ای یک تا دو بار از حمام‌های گیاهی استفاده می‌کنند، نسبت به افرادی که بهره‌ای از این حمام‌ها نمی‌برند، پوست سالم‌تر و لطیف‌تری دارند.

وی تصریح کرد: استفاده از گیاهانی مانند بابونه، میخک، سدر و آلوئه ورا در وان حمام و استفاده از ماسک‌های طبیعی میوه بعد از استحمام نقش بسزایی در سلامت پوست دارد.

به گفته این متخصص پوست، حمام گیاهی گزینه خوبی برای کاهش و حتی بهبود مشکلات پوستی است.

وی عنوان کرد: افرادی که از آکنه، لکه‌ها و التهابات پوستی و خشکی پوست رنج می‌برند، هفته‌ای یکبار از این حمام استفاده کنند.

دکتر سورمقی در ادامه تصریح کرد: بعد از گذشت یک تا سه ماه در صورتی که از حمام گیاهی هر هفته استفاده شود پوست، زیبایی و شفافیت دوباره خود را به دست می‌آورد. در همه فصول و همچنین هنگام آلودگی هوا حتما از حمام گیاهی به مدت نیم ساعت استفاده شود زیرا حمام گیاهی در این شرایط یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از آسیب رسیدن به پوست است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha