رئیس سازمان نظام روانشناسی كشور گفت: قابلیت‌های ازدواج در هر فردی در سنین متفاوت ایجاد می‌شود و نباید والدین ازاواج دختر كوچكتر را فدای ازدواج‌ فرزند بزرگتر كنند.

به گزارش سلامت نیوز غلامعلی افروز در گفت‌وگو با  فارس، با بیان اینكه ازدواج یك ضرورت و نیاز فطری و طبیعی انسان است اظهار داشت: هر فردی كه دوران بلوغ را تجربه می‌كند و از هوشمندی كافی و كفایت عقلانی، تعادل عاطفی و سلامت روانی برخوردار می‌شود و قابلیت تعهد و مسئولیت‌پذیری اجتماعی را می‌یابد باید در اولین فرصت ممكن زوج خود را پیدا كند.

وی افزود: كسی كه چنین قابلیت‌ها و كفایت‌هایی را پیدا می‌كند ولی به طور عمد و بدون دلیل منطقی و استدلال عقلانی از انتخاب زوج سر باز می‌زند عموماً دچار استرس‌ها و فشارهای روانی قابل توجهی می‌شود.

افروز یادآور شد: باید توجه داشت كه افراد مختلف در سنین مختلف قابلیت‌های لازم برای ازدواج پیدا می‌كنند لذا داشتن شغل مناسب، تحصیلات عالی، برخورداری از مسكن و امكانات اقتصادی شرط لازم برای زوجیت نیست بلكه می‌تواند برای تشكیل خانواده جدید و زندگی مشترك و مستقل مورد نظر باشد.

وی ادامه داد: می‌توان فاصله معقولی بین عقد و زوجیت تا تشكیل زندگی مشترك و مستقل قرار داد تا شرایط ذكر شده فراهم شود.

افروز گفت: نباید ازدواج دختری در یك خانواده كه جوانتر از دختر دیگر است اما قابلیت‌های لازم را دارد و آماده انتخاب زوج مطلوب است را به تاخیر و تعویق انداخت ولو اینكه خواهر بزرگترش در اندیشه زوجیت نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha