رئیس سازمان پزشكی قانونی كشور از بررسی و تحقیق علمی اثرات آلودگی هوا بر سلامت و میزان مرگ و میر پایتخت‌نشینان توسط این سازمان خبر داد.

سازمان پزشكی قانونی اثرات آلودگی هوا بر سلامت تهرانی‌ها را بررسی می‌كند
به گزارش سلامت نیوز ، احمد شجاعی در بازدید از باشگاه خبری فارس «توانا»، اظهار داشت: یكی از مسائل مهم در حال حاضر در تهران آلودگی هوا است كه باعث مشكلات و بیماری‌های بسیاری از جمله بیماری‌های چشمی و ریوی می‌شود. بر این اساس سازمان پزشكی قانونی كشور طی یك تحقیق جامع علمی، اثرات آلودگی هوا در سلامت و مرگ و میر پایتخت نشینان را بررسی می‌كند.

* آلودگی هوا بر ذهن و فكر مردم اثر منفی دارد

وی گفت: براساس این تحقیق علمی می‌توان به دستاوردهای بسیار خوبی از جمله تاثیر آلودگی هوا بر روی فكر و ذهن مردم و دانش‌آموزان رسید كه متعاقباً در سریع‌ترین زمان ممكن نتایج این تحقیق علمی برای عموم مردم منتشر می‌شود.

شجاعی افزود: تحقیق تأثیر آلودگی هوا بر روی سلامت و مرگ و میر پایتخت نشینان در راستای امید به زندگی ساكنان تهران صورت می‌پذیرد زیرا ریه یك فرد تهرانی با قرار گرفتن در این آلودگی هوا از ریه یك فرد سیگاری نیز بیشتر تحت تأثیر آلودگی هوا و سموم قرار می‌گیرد.

*‌حكومت واقعی در دست رسانه‌ها است

رئیس سازمان پزشكی قانونی كشور با بیان اینكه حكومت واقعی در دست رسانه‌ها است، گفت: رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها با در نظر گرفتن جذب مخاطب خود باید اخباری كه وزن مثبت بهتری در راستای اصلاح جامعه داشته باشد را بیشتر مورد توجه و انتشار قرار دهند.

شجاعی با اشاره به اینكه اخبار موثق، تأثیرات اجتماعی بهتری در جامعه خواهد داشت، تصریح كرد: سازمان پزشكی قانونی نیز به عنوان یك نهاد و زیرمجموعه قوه قضائیه وظیفه فرآیندهای كارشناسی برای كمك به قضات در اجرای احكام را دارد.

* پزشكی قانونی با كمبود بودجه و نیرو مواجه است

وی اظهار داشت: سازمان پزشكی قانونی به دلایل مختلف از جمله كمبود منابع مالی و نیرو دچار مشكلات بسیاری است كه توجه بیشتر دولتمردان به سازمان پزشكی قانونی برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به آحاد جامعه را می‌طلبد.

در ادامه نشست خبری بازدید ریاست سازمان پزشكی قانونی كشور از باشگاه خبری فارس «توانا»، حامد نائیجی، مدیركل روابط عمومی این سازمان اظهار داشت: سازمان پزشكی قانونی كشور به علت نداشتن اختیار و بودجه مناسب دچار مشكلات عدیده‌ای است و البته در حوزه اطلاع‌رسانی نیز این سازمان تحت پوشش ضوابط خاص قوه قضائیه است.

وی با بیان اینكه از ماه‌های گذشته در حوزه اطلاع‌رسانی سازمان پزشكی قانونی كشور فعالیت‌های بسیار مطلوبی صورت پذیرفته است و این روند نیز ادامه خواهد داشت، گفت: سازمان پزشكی قانونی به عنوان یك سازمان مرجع كه نهادها و سازما‌ن‌های دیگر به آمارها و نظرات كارشناسان آن مراجعه می‌كنند اولویت خبری خود را در دقت و موثق بودن اخبار قرار داده است.

نائیجی تصریح كرد: برخلاف تصور آحاد جامعه فقط 4 درصد فعالیت‌های سازمان پزشكی قانونی كشور در زمینه تشریح است و 96 درصد دیگر در زمینه‌های مختلف معاینات و آزمایش‌ها است.

*برخی مراكز پزشكی قانونی در استانها فقط با حضور یك پزشك اداره می‌شود

مدیركل روابط عمومی سازمان پزشكی قانون كشور اظهار داشت: این سازمان در مسئله كمبود نیرو در مواقعی آنچنان دچار مشكل است كه مراكز پزشكی قانونی در برخی شهرها فقط با حضور یك پزشك اداره می‌شود و با مرخصی رفتن یك پزشك خدمات پزشكی قانونی یك استان دچار مشكل شده است.

در ادامه این نشست خبری، عبدالرزاق برزگر، معاون پزشكی و آزمایشگاهی این سازمان نیز بیان كرد: سازمان پزشكی قانونی بر طبق وظایفی كه در راستای حوزه‌های كارشناسی و تخصصی پزشكی دارد، پشتیبان قوه قضائیه محسوب می‌شود و این سازمان مورد اعتماد نهادها و قوه قضاییه بوده و نظرهای كارشناسان سازمان پزشكی قانونی مورد استناد قضات در اجرای احكام قرار می‌گیرد.

وی گفت: سازمان پزشكی قانونی به دلیل عدم در اختیار داشتن سیستم‌های اجرایی و امكانات لازم با وجود جمع‌آوری اطلاعات بسیار و همچنین ارائه خدمات متنوع به آحاد جامعه دچار مشكلات بسیاری است.

برزگر با بیان اینكه صحت و ارائه اخبار در حوزه‌های سیاسی بسیار متفاوت با فعالیت‌های خبری در پزشكی قانونی است، ادامه داد: برخی پرونده‌های قضایی با ارائه نظرات كارشناسی سازمان پزشكی قانونی كامل می‌شود و این امر به زمان و دقت بسیار احتیاج دارد كه متعاقباً سازمان نیز بعد از ارائه حكم قاضی می‌تواند اخبار پرونده‌ها را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

وی به حل مشكل استخدامی پرستاران كه با همت رسانه‌ها صورت پذیرفت، اشاره كرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با كمك از رسانه‌ها مشكلات و مسائل سازمان پزشكی قانونی را نیز برطرف كنیم.

معاون پزشكی و آزمایشگاهی سازمان پزشكی قانونی كشور اظهار داشت: خبرگزاری فارس نیز جزو رسانه‌هایی به حساب می‌آید كه می‌توان مطالب ارائه شده آن را مورد استناد قرار داد و افراد صاحب‌نظر نیز بیشتر به این رسانه توجه می‌كنند.

به گزارش فارس، احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشكی قانونی كشور امروز به همراه عبدالرزاق برزگر، معاون پزشكی آزمایشگاهی، حمید داودآبادی، معاون اداری و مالی،‌ حامد نائیجی، مدیركل روابط عمومی سازمان و محمود حق‌وردی معاون روابط عمومی این سازمان از باشگاه خبری فارس «توانا»، بازدید كردند و با فعالیت‌های خبری خبرنگاران آشنا شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha