دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
کد خبر: 221140

وزیر پیشنهادی بهداشت دولت دوازدهم با اشاره به اینکه ۱۶ درصد مردم دچار افسردگی هستند، بر ضرورت افزایش نشاط اجتماعی و گسترش ورزش در کشور تاکید کرد.

چند درصد مردم دچار افسردگی هستند؟

سلامت نیوز:وزیر پیشنهادی بهداشت دولت دوازدهم با اشاره به اینکه ۱۶ درصد مردم دچار افسردگی هستند، بر ضرورت افزایش نشاط اجتماعی و گسترش ورزش در کشور تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  خانه ملت، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز دوشنبه (23 مردادماه 96) با حضور در فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی درخصوص برنامه‌های کاری خود توضیحاتی را ارائه کرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه موضوع پیشگیری یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت محسوب می شود و در این میان ورزش نقش مهمی دارد، تصریح کرد: در این راستا معاونت اجتماعی در وزارت بهداشت ایجاد کردیم که در راستای ارتقای سواد مردم در بهداشت عمومی گام برمی دارد.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه 50 درصد مردم افزایش وزن دارند، اظهار کرد: برای رفع این مشکل علاوه بر رعایت رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی باید به فعالیت‌های فیزیکی از جمله ورزش توجه ویژه شود.

وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت دوازدهم با بیان اینکه توجه مردم نسبت به گذشته توجه بیشتری به حفظ سلامتی شان دارند، افزود: باید یادآور شد هم اکنون 16 درصد مردم دچار افسردگی هستند، از این رو نیاز به افزایش نشاط اجتماعی وجود دارد و ورزش می تواند ابزار موثری برای تحقق این مهم تلقی شود.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تلاش‌های زیادی برای بهبود شرایط دهان و دندان دانش آموزان طی 4 سال گذشته انجام داده و در این راستا 7 میلیون دانش آموز تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

در ادامه این نشست فریده اولادقباد عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ورزش نقش مهمی در جلوگیری از رفتارهای پرخطر دارد، گفت: به نظر می‌رسد باید بین وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌ای در راستای ارتقای سلامت دانش آموزان منعقد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha