یك دندانپزشك ترمیمی گفت: 70 درصد فعالیت‌های درمانی دندانپزشكان كشور ترمیم پوسیدگی‌های دندان‌های افراد است.

به گزارش سلامت نیوز لیلا نصیری خانلر  اظهار داشت:رژیم نامناسب می‌تواند باعث تولید میكروب در دهان شود و این میكروب‌ها نیز از اصلی‌ترین عوامل پوسیدگی دندان محسوب می‌شود.

وی گفت: پوسیدگی دندان افراد از زمان رویش دندان‌های شیری آغاز می‌شود و رژیم‌های نامناسب می‌تواند باعث تولید میكروب در دهان افراد شود كه این میكروب‌ها نیز از اصلی‌ترین عوامل پوسیدگی محسوب می‌شود.

وی گفت: بهداشت دهان و دندان (مسواك و نخ دندان)، مراجعه مرتب به دندانپزشك و رژیم غذایی مناسب (مصرف محدود مواد قندی) 3 عامل تأثیرگذار در كاهش و عدم پوسیدگی دندان‌ها به حساب می‌آیند.

نصیری به استفاده از فلوراید خوراكی و خمیر دندان و دیگر مواد جلوگیری كننده از پوسیدگی دندان‌ها اشاره كرد و افزود: بیشترین درمان‌ها در حوزه بهداشت دندان در ایران و دیگر كشورها مربوط به پوسیدگی‌ها است.

این دندانپزشك ترمیمی كشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: در حال حاضر 70 درصد از فعالیت‌های درمانی دندانپزشكان كشور موارد ترمیم پوسیدگی‌های دندان‌های افراد است و در این راستا استقبال دندانپزشكان از آگاهی یافتن از تكنیك، مواد جدید و دستاوردهای حوزه ترمیمی دندان نیز افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha