سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
کد خبر: 221189

محققان کالج بیلور واقع در هیوستون آمریکا، فرآیندی را که موجب تبدیل عضلات جدید به عضلات کامل و بالغ می‌شود، شناسایی کردند و دریافتند تغییر در تولید پروتئین برای عملکرد عضلات ضروری است.

سلامت نیوز:  محققان کالج بیلور واقع در هیوستون آمریکا، فرآیندی را که موجب تبدیل عضلات جدید به عضلات کامل و بالغ می‌شود، شناسایی کردند و دریافتند تغییر در تولید پروتئین برای عملکرد عضلات ضروری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، این محققان در موش‌های آزمایشگاهی مجموعه‌ای از ژن‌ها را شناسایی کردند که مدیریت کلسیم را در یک فرآیند بسیار دقیق موسوم به alternative splicing برعهده دارند. این فرآیند امکان تولید تعداد زیادی پروتئین را توسط یک ژن فراهم می‌کند و در جریان تبدیل عضلات جدید به عضلات بالغ، نوع پروتئین‌هایی را که ژن‌ها تولید می‌کنند، تغییر می‌دهد.


به گزارش ساینس دیلی،این تغییرات پروتئین برای عملکرد صحیح عضلات بالغ ضروری است و در صورتی که مختل شود، منجر به بروز اختلالات عضلانی مانند دیستروفی میوتونی، یعنی دومین علت شایع دیستروفی عضلانی می‌شود.


فرآیند رشد عضلات جدید و تبدیل آن‌ها به عضلات بالغ کارآمد، در برگیرنده مجموعه‌ای از تغییرات فیزیولوژیکی است که هنوز بسیاری از آن‌ها به ویژه در سطح مولکولی، برای متخصصان مبهم هستند. در این تحقیقات تمرکز اصلی محققان بر مطالعه دو فرآیند بوده است که شامل بررسی ژن‌هایی که میزان پروتئین تولیدی خود را تغییر می‌دادند و همچنین ژن‌هایی که قادر به تولید پروتئین‌های مختلف از طریق فرآیند alternative splicing بودند، می‌شود.


محققان در جریان این تحقیقات دریافتند در حدود 700 ژن مختلف در عضلات وجود دارند که در جریان فرآیند alternative splicing دستخوش تغییر می‌شوند. در جریان رشد عضلات، اغلب این ژن‌ها پروتئین‌های مختلفی را تولید می‌کنند و البته میزان پروتئین تولیدی بخش عمده‌ای از این ژن‌ها هیچ تغییری نمی‌کند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه elife منتشر شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha