سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 22120

این موضوع كه مردم در شرایط فعلی آلودگی هوا مسوول هستند را قبول ندارم و قطعا سهم دولت در مورد وقوع این آلودگی بیشتر است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به سهیم بودن دولت، شهرداری و مردم در میزان آلودگی هوا، گفت: این موضوع كه مردم در شرایط فعلی آلودگی هوا مسوول هستند را قبول ندارم و قطعا سهم دولت در مورد وقوع این آلودگی بیشتر است.

به گزارش ایسنا، مصطفی پورمحمدی دیروز در همایش نظارت همگانی ـ راهبردها و راهكارها ادامه داد: اما مجلس شورای اسلامی، مردم و شهرداری نیز در این آلودگی و شرایط سخت و نگران‌كننده سهم دارند و در واقع همه دست به دست هم داده‌ایم كه هوا آلوده شود.

وقتی از مردم می‌خواهیم خودروهای اضافی را بیرون نیاورند و تك‌سرنشین سفر نكنند یا از حمل‌ونقل عمومی بهره ببرند و از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم وظایف خود را انجام دهند و هیچ یك از این اتفاقات رخ نمی‌دهد، در این شرایط نمی‌توان انتظار داشت كه این كلاف سردرگم و عذاب‌آور به همین راحتی‌ها برطرف شود.

وی مشروعیت را حضور مردم در برنامه‌های مختلف اجتماعی ـ سیاسی، انتخابات و افكارسنجی‌ها و گرایش‌های اجتماعی و مقبولیت را مشاركتی رضایتمندانه برشمرد كه در جریان حضور در صحنه‌های اجتماعی ایجاد می‌شود.

پورمحمدی خاطرنشان كرد: زمانی كه مردم خواسته‌های خود را اجرایی شده ببینند و متوجه عملی شدن شعار و حرف‌های مسوولان شوند، در این شرایط مقبولیت حاكمیت بالا می‌رود و به این ترتیب می‌توان گفت كه حكمرانی خوب بر پایه مشاركت است و خود مشاركت در دو ضلع مشروعیت و مقبولیت معنا می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha