عضو کمسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: در حال حاضر بالغ بر 50 درصد از کشورهای صاحب نام از گیاهان‌دارویی به منظور پیشگیری و درمان استفاده می‌کنند.

نوید جبل‌عاملی امروز در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز اظهار داشت: کشورهای آلمان، سوئد، کانادا در حالی از نظر علمی به سمت گیاهان دارویی روی آوردند و در راستای فرهنگ‌سازی آن گام برداشتند که کشورهای مثل چین، هند، پاکستان و ایران به خاطر مسائل اقتصادی از گیاهان دارویی استفاده می‌کنند.
وی بیان داشت: سازمان بهداشت جهانی، دسترسی ارزان و آسان به طب سنتی را سفارش کرده که بر این اساس از مصرف فراورده‌های طبیعی و تجارت این محصول حمایت‌های جدی انجام داده است.
عضو کمسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان اصفهان خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی متولی تولید محصولات کشاورزی است اما تولید تنها کافی نیست. وی با بیان اینکه گیاهان دارویی به شکل بسیار نامناسبی توزیع می‌شود، افزود: متاسفانه بسیاری از مردم به صورت خود سرانه از گیاهان دارویی استفاده می‌کنند. جبل عاملی تصریح کرد: اگر تولیدات محصولات کشاوری و دارویی با شرایط ایده‌ال انجام گیرد، حداقل پنج درصد از تولید ناخالص ملی از این طریق تامین خواهد شد. وی ادامه داد: در بررسی‌های انجام گرفته مشخص شد که برخی از تجار ایرانی ضعیف عمل کرده‌اند وچرا باید برخی تجار بعد از چند بار معامله با تجار خارجی قطع ارتباط کنند. عضو کمسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان اصفهان ادامه داد: چرا باید گیاهان دارویی ایران به صورت خام و بدون هیچ سیستم فراوری تعریف شده‌ای به کشورهای خارجی صادر شود و چند برابر قیمت به کشور بر گردد. انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha