در گروهی كه در این مدت از آب ذغال اخته استفاده كرده بودند. احتمال بازگشت مجدد عفونت دو برابر بود در حالی كه در گروه دیگر كه دارونما مصرف كردند، احتمال بازگشت بیماری فقط 14 درصد بوده است.

سلامت نیوز:پزشكان طب پیشگیری در آمریكا تاكید كردند كه ذغال اخته برخلاف یك باور غلط عمومی هیچ تاثیری در درمان عفونت‌های مجاری ادراری ندارد.

به گزارش ایسنا، این پزشكان می‌گویند هر چند بر اساس چندین بررسی مشاهده‌ای و تعدادی از آزمایشات بالینی كوچك توصیه می‌شود كه نوشیدن آب ذغال اخته می‌تواند، خطر ابتلا به عفونت‌های مجاری ادراری را كاهش دهد، اما مطالعات و آزمایشات جدید این رابطه را تایید نمی‌كنند.

به گزارش بلومبرگ، این پزشكان در دانشكده بهداشت عمومی دانشگاه میشیگان از گروهی از دختران دانشجو كه تست مثبت ابتلا به عفونت ادراری داشتند، خواستند كه دو نوبت در روز به مدت شش ماه یا تا زمان بازگشت عفونت‌ از آب ذغال اخته یا آب میوه دارونما مصرف كنند.

نتایج آزمایشات نشان داد: در گروهی كه در این مدت از آب ذغال اخته استفاده كرده بودند. احتمال بازگشت مجدد عفونت دو برابر بود در حالی كه در گروه دیگر كه دارونما مصرف كردند، احتمال بازگشت بیماری فقط 14 درصد بوده است.

این بررسی در مجله بیماری‌های عفونی بالینی منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha