دارو درمانی و روان درمانی، بالا بردن اعتماد به نفس و تغییرات شخصیتی در جهت سازش با بیماری از شیوه‌های درمان در این بیماری است. بنابراین روانپزشکان سهم بسیار زیادی در بهبود روان این بیماران دارند.

روانپزشكان نقش موثری در بهبود وضعیت سلامت روان مبتلایان به ایدز دارند
سلامت نیوز:یك روانپزشك گفت: مبتلایان به ایدز پس از مثبت شدن بیماری‌شان اغلب دچار بیماری‌های روانی می‌شوند، گفت: درمان این بیماران باید از دیدگاه روانپزشکی بسیار جدی گرفته شود.

دکتر سهیل معنوی در گفت‌وگو با  ایسنا  با بیان این كه بیماری ایدز تنها از راه خون منتقل می‌شود،گفت: با توجه به کشنده بودن بیماری ایدز فرد پس از ابتلا به بیماری دچار اختلالات خلقی و روانی می‌شود و در برخی موارد به مرز خودکشی می‌رسد.

وی با اشاره به پیچیده بودن درمان بیماری‌های مزمن روانی افزود: بیمار مبتلا به ایدز که دچار بیماری مزمن روانی می‌شود علاوه بر دارو درمانی به روان درمانی اتکایی نیز نیاز دارد.

این متخصص روانپزشکی و اعصاب با بیان این که درمان این بیماران باید از دیدگاه روانپزشکی بسیار جدی گرفته شود، افزود: دارو درمانی و روان درمانی، بالا بردن اعتماد به نفس و تغییرات شخصیتی در جهت سازش با بیماری از شیوه‌های درمان در این بیماری است. بنابراین روانپزشکان سهم بسیار زیادی در بهبود روان این بیماران دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha