در جهت دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی، استفاده از کلینیک‌های سیار دندانپزشکی در مناطق محروم تهران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز شد.

آغاز به کار کلینیک‌های سیار دندانپزشکی در مناطق محروم استان تهران

سلامت نیوز:در جهت دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی، استفاده از کلینیک‌های سیار دندانپزشکی در مناطق محروم تهران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، رئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اهمیت نقش دسترسی اقشار گوناگون به تسهیلات و امکانات کارآمد سلامت دهان و دندان در حفظ و ارتقای سلامت جامعه، اظهار داشت: وجود مشکلاتی از قبیل پراکندگی جمعیت و توزیع نامتعادل تجهیزات و امکانات بهداشتی و درمانی در مناطق مختلف کشور، انجام اقداماتی اساسی را در جهت ارائه خدمات اولیه در مناطق محروم می‌طلبد.

دکتر رحمانعلی طاهری ادامه داد: یکی از خدمات بهداشتی درمانی که به دلیل عدم توجه کافی در مناطق محروم و حاشیه‌ای توسعه کمتری یافته است، خدمات دندان پزشکی است. از این رو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور پاسخگویی به نیاز مردم به خدمات دندانپزشکی و در راستای اجرای هر چه بهتر طرح تحول سلامت دهان و دندان و دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی، برای اولین بار در تاریخ نظام سلامت کشور، اقدام به تهیه و توزیع کلینیک‌های سیار دندانپزشکی در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کرده است.

وی افزود: هدف از تهیه و توزیع این موبایل کلینیک‌ها را کمک به ارتقای شاخص‌ها و سیمای سلامت دهان و دندان در کشور با توجه ویژه به مناطق محروم، افزایش دسترسی اقشار آسیب پذیر و محرومین به خدمات سلامت دهان، ارتقای فرهنگ کار جهادی و داوطلبانه در حوزه دندانپزشکی و جلب حمایت خیرین در حوزه سلامت دهان است.

طاهری در خصوص کلینیک‌های سیار دندانپزشکی تحت پوشش این دانشگاه گفت: تعداد ۳ دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی به معاونت بهداشت دانشگاه  واگذار شده است که با بررسی های کارشناسی بعمل آمده، توسط گروه سلامت دهان و دندان این معاونت و با توجه به تعداد جمعیت دانش آموزی تحت پوشش، این کلینیک‌های سیار به شبکه‌های بهداشت و درمان پاکدشت، ورامین و پردیس تحویل داده شد.

وی افزود: گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه در نظر دارد با استفاده از ظرفیت‌های موجود و توان نیروهای داوطلب و جهادی دندانپزشک، نسبت به ارائه خدمات رایگان به جامعه هدف تحت پوشش در مناطق محروم و کم برخوردار اقدام کند.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، طاهری گروه هدف دریافت خدمات رایگان کلینیک‌های سیار دندانپزشکی را افراد زیر ۱۴ سال و مادران باردار خواند و ادامه داد: با استفاده از این موبایل کلینیک‌ها امکان دسترسی افراد محروم و نیازمند خدمات سطح یک و دو دندانپزشکی در دورترین نقاط تحت پوشش دانشگاه، امکانپذیر خواهد شد.

رئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص نحوه ارائه خدمات در این موبایل کلینیک‌ها گفت: در کلینیک‌های سیار خدمات رایگان سطح یک شامل فیشورسیلانت، فلورایدتراپی و خدمات سطح دو (درمان) شامل ترمیم، پالپوتومی، جرم گیری، خارج کردن دندان‌های عفونی و درمان پالپ زنده صورت می‌گیرد.



   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha