در این مدت پزشكان آزمایشات جسمی را روی تمام شركت كنندگان انجام دادند و در دوره‌های منظم وضعیت دیابت، كلسترول، فشار خون، قند خون و سایر فاكتورهای مهم پزشكی را در این افراد كنترل و بازبینی كردند

تحصیلات كم با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی رابطه دارد
سلامت نیوز:یك بررسی آماری گسترده در اروپا نشان می‌دهد: افرادی كه سطح تحصیلات پایین‌تری دارند بیشتر با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مزمن مواجه هستند.

به گزارش  ایسنا، در این بررسی حتی فاكتور تغییرات در الگوی زندگی هم در نظر گرفته شده است.

متخصصان دریافته‌اند كه به طور متوسط نرخ بستری شدن افراد تحصیلكرده در بیمارستان‌ها بر اثر ابتلا به امراض قلبی مزمن به مراتب كمتر از افرادی است كه خیلی كم تحصیلكرده و زودتر مدرسه و دانشگاه را رها ‌كرده‌اند.

به گزارش سایت اخبار بین‌المللی آسیا، در این مطالعه، متخصصان 18 هزار و 616 شركت كننده را مدت 31 سال تحت نظر داشته‌اند. در این مدت پزشكان آزمایشات جسمی را روی تمام شركت كنندگان انجام دادند و در دوره‌های منظم وضعیت دیابت، كلسترول، فشار خون، قند خون و سایر فاكتورهای مهم پزشكی را در این افراد كنترل و بازبینی كردند.

آن‌ها حتی با استفاده از چندین پرسشنامه فاكتورهای خطرزا را كه نقش كلیدی در بروز نارسایی و بیماری‌های قلبی دارند، بررسی كردند. این فاكتورهای خطرزا شامل سیگار، الكل، ورزش و یا سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی هستند.

در پایان معلوم شد هر چه میزان سطح تحصیلات افراد بالاتر باشد، احتمال ابتلای آن‌ها به بیماری قلبی كمتر است و این افراد از عملكرد قلبی مطلوب‌تری برخوردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha