یک دندانپزشک و متخصص ارتودنسی عنوان کرد: مسواک و نخ دندان مکملی برای حفظ و ارتقاء سلامت دهان و دندان است که به افراد توصیه می‌شود پس از هر با شست‌و‌شوی دندان با مسواک از نخ دندان نیز استفاده کنند.

با هر نوبت مسواک زدن از نخ دندان هم استفاده کنید

سلامت نیوز:یک دندانپزشک و متخصص ارتودنسی عنوان کرد: مسواک و نخ دندان مکملی برای حفظ و ارتقاء سلامت دهان و دندان است که به افراد توصیه می‌شود پس از هر با شست‌و‌شوی دندان با مسواک از نخ دندان نیز استفاده کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر محمد امین نریمانی، دندانپزشک و متخصص ارتودنسی  با تاکید بر رعایت بهداشت دهان، گفت: ساده‌ترین روش برای حفظ و ارتقاء سلامت دهان استفاده از مسواک به همراه نخ دندان است. مسواک اغلب سطح دندان‌ها را شست‌و‌شو می‌دهد و به نقاط ریز دندان دسترسی ندارد به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود برای رعایت بهتر بهداشت دهان و دندان از مسواک و نخ دندان به صورت همزمان استفاده کنند.

وی با توجه به انواع مختلف مسواک و ارتباط آن با بهداشت دهان، افزود: به افراد توصیه می‌شود از مسواک‌های نرم استفاده کنند، زیرا مسواک‌های بسیار نرم و زبر باید توسط متخصص دندانپزشکی و بر اساس شرایط دندانی توصیه شود.

به گفته نریمانی، استفاده خودسرانه از مسواک‌های زبر مینای دندان را از بین می‌برد.

دبیر اجرایی هفتمین کنگره سراسری واحد دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه درباره تاثیر خمیر دندان بر بهداشت دهان و دندان، خاطرنشان کرد: خمیر دندان بر اساس شرایط سنی و دندانی افراد توصیه می‌شود. برای کودکان زیر 3 سال خمیردندان‌هایی که صرفا دارای مواد شوینده و طمع دهنده است توصیه می‌شود اما بعد از 3 سالگی زمانیکه کودک شست‌و‌شوی دهان را آموخت توصیه می‌شود از خمیر دندان‌های حاوی فلوراید استفاده شود.

وی افزود: خمیردندان‌های ضد پوسیدگی، ضد باکتری، جرم گیر و سفید کننده باید توسط پزشک برای افراد توصیه شود زیرا مصرف خودسرانه آن نه تنها نتایج مثبتی نخواهد داشت بلکه آثار سویی روی دندان‌ها برجای می‌گذارد.

نریمانی در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری هفتمین کنگره سراسری واحد دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: این کنگره 29 تا 31 شهریور در محل دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: حضور در این کنگره و پانل‌های آموزشی آن برای شرکت کنندگان دارای 23 امتیاز باز آموزی است.

این متخصص دندانپزشکی و ارتودنسی یادآور شد: سلامت دهان، علم، هنر و تجربه مهم‌ترین هدف این گردهمایی است که طی آن پزشکان در خصوص نقش و اهمیت آموزش رعایت سلامت دهان و دندان به مردم بیشتر آشنا خواهند شد.

بر اساس این گزارش، دندانپزشکان و رشته‌های تخصصی وابسته می‌توانند برای حضور در این کنگره از طریق مراجعه به سایت cong.dentaliau.ac.ir و یا تماس با شماره‌های 22543095-22763453 برای حضور اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha