محققان اعلام کردند سال ۲۰۱۶ از لحاظ گرما از سال ۲۰۱۵ پیشی گرفته و رکورد گرم ترین سال جهان را در طول ۱۳۷ سال گذشته شکسته است.

سال ۲۰۱۶ گرم ترین سال جهان در طول ۱۳۷ سال گذشته بود

سلامت نیوز:محققان اعلام کردند سال ۲۰۱۶ از لحاظ گرما از سال ۲۰۱۵ پیشی گرفته و رکورد گرم ترین سال جهان را در طول ۱۳۷ سال گذشته شکسته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، تغییرات ناشی از پدیده تغییرات اقلیمی هر روز و هر ماه بیشتر حس می شود.

از بین رفتن تنوع زیستی، تخریب اکوسیستم، گرم شدن اقیانوس و ذوب ورقه های یخ موجب شده بزرگترین کشورهای جهان به فکر راه های موثر جلوگیری از این پدیده برایند.

سازمان ناسا ژانویه ۲۰۱۷ اعلام کرده بود دمای سطح کره زمین در سال ۲۰۱۶ از زمان شروع به ثبت آن از سال ۱۸۸۰ به گرم ترین حد خود رسیده است.

حال دولت آمریکا با تایید این آمار گزارش کرده است که سال ۲۰۱۶ به عنوان داغ ترین سال جهان در طول ۱۳۷ سال گذشته از سال ۲۰۱۵ پیشی گرفته است.

طبق اعلام سازمان ملی اقیانوس و جو آمریکا، اکثر شاخص های تغییر اب و هوا در سال ۲۰۱۶ همچنان در نتیجه گرم شدن جهان ادامه داشته اند.

همچنین طبق گزارش، در سال ۲۰۱۶ میانگین غلظت دی اکسید کربن جهانی ۴۰۲.۹ پارت در میلیون (ppm) بوده که افزایش ۳.۵ ppm در مقایسه با سال ۲۰۱۵ داشته و بزرگترین افزایش سالیانه در رکورد ۵۸ سال گذشته بوده است.

دمای سطح زمین هم به بالاترین میزان گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha