كاشت دندان یك روش درمان دایمی است و دندانی كه در دهان فرد بیمار كاشته می‌شود از نظر عملكرد تفاوتی با دندان طبیعی ندارد ولی باید به این نكته توجه كرد كه رعایت اصول بهداشت دهان و دندان در دوام دندان كاشته‌شده بسیار موثر است.

سلامت نیوز:مدیرگروه پریودنتولوژی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز گفت: ایمپلنت یك روش درمان دایمی است و در صورتی كه اصول بهداشت دهان و دندان رعایت شود، دندان كاشته‌شده مانند یك دندان طبیعی عمل خواهد كرد.

دكتر محمود جهانگیرنژاد در گفت‌وگو با (ایسنا)  اظهار داشت: كاشت دندان یك روش درمان دایمی است و دندانی كه در دهان فرد بیمار كاشته می‌شود از نظر عملكرد تفاوتی با دندان طبیعی ندارد ولی باید به این نكته توجه كرد كه رعایت اصول بهداشت دهان و دندان در دوام دندان كاشته‌شده بسیار موثر است.

وی افزود: افرادی كه از روش درمانی ایمپلنت استفاده می‌كنند باید به این نكته توجه كنند كه همه مراقبت‌های بهداشتی كه برای دندان‌های طبیعی تعریف شده است برای دندان كاشته شده نیز صدق می‌كند.

جهانگیرنژاد تصریح كرد: مسواك زدن، استفاده از نخ دندان و حفظ نظافت اطراف دندان كاشته‌شده در دوام آن بسیار تاثیرگذار است و این در حالی است كه بی‌توجهی به نظافت دندان و حفظ بهداشت دهان عملكرد دندان كاشته‌شده را كاهش می‌دهد.

این متخصص جراحی لثه و ایمپنت خاطرنشان كرد: بی‌توجهی به بهداشت دندان كاشته‌شده می‌تواند موجب عفونت لثه و از بین رفتن استخوان فك شود كه در نهایت لق شدن دندان كاشته شده را به همراه خواهد داشت.

مدیرگروه پریودنتولوژی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: ویزیت دوره‌ای و بررسی وضعیت دندان كاشته‌شده نیز بسیار اهمیت دارد و افرادی كه تحت درمان ایمپلنت قرار گرفته‌اند باید هر چند ماه یك بار به پزشك خود مراجعه كرده و از وضعیت دندان كاشته شده آگاه شوند.

وی تاكید كرد: استفاده از مسواك ایمپلنت در نظافت دندان كاشته‌شده موثر است، زیرا در صورت بی‌توجهی به بهداشت دندان پلاك‌های میكروبی در اطراف محل كاشت دندان تجمع كرده و موجب عفونت می‌شوند.

جهانگیرنژاد گفت: دود سیگار و گرمای ناشی از آن تاثیر بسیار نامطلوبی بر دندان كاشته‌شده دارد. گرمای ناشی از دود سیگار و نیكوتین موجود به دود سیگار به سلول‌های اطراف محل اتصال ایمپلنت به لثه آسیب می‌رساند و بازسازی سلول‌ها را مختل می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha