معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه منطقه آمایشی خاصی مسئول طراحی سئوالات آزمون علوم پایه و پیش کارورزی نیست، گفت: مناطق آمایشی می توانند برای ارتقای آزمون با یکدیگر همکاری نمایند ولی این به معنای مسئولیت ویژه هیچ یک از مناطق نیست.

آزمون علوم پایه و پیش کارورزی طبق روال قبل برگزار می‌شود

سلامت نیوز:معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه منطقه آمایشی خاصی مسئول طراحی سئوالات آزمون علوم پایه و پیش کارورزی نیست، گفت: مناطق آمایشی می توانند برای ارتقای آزمون با یکدیگر همکاری نمایند ولی این به معنای مسئولیت ویژه هیچ یک از مناطق نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر فصیحی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۳ با تصویب سند آمایش سرزمینی آموزش عالی سلامت توسط شورایعالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ آن به دانشگاه های علوم پزشکی کشور بسیاری از فعالیت‌های آموزشی دانشگاه‌ها از جمله برگزاری آزمون‌های جامع علوم پایه و پیش کارورزی در قالب همکاری و مشارکت دانشگاههای هر منطقه آمایشی صورت گرفته است.

دکتر فصیحی خاطرنشان کرد: در ۶ دوره گذشته آزمون های جامع در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی فرایند طراحی سئوالات و ایجاد دفترچه سئوال و برگزاری آزمون و رسیدگی به اعتراضات درون هر منطقه انجام گرفته و نظارت و ارزشیابی آزمون ها و همچنین طراحی ۵۰ سئوال تراز از طریق وزارت متبوع صورت می گیرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: در نشست های مختلف موضوع همکاری نزدیک بین مناطق آمایشی همواره مورد تاکید بوده است. از جمله در امر آزمون ها در دوره های گذشته همواره مناطقی که تعداد شرکت کننده معدودی داشته اند از سئوالات سایر مناطق که تعداد قابل توجهی داوطلب داشته اند استفاده کرده و به این ترتیب مناطق به یکدیگر کمک می نموده اند و این امر در بین مناطق مختلف امری عادی و بدیهی و لازم تلقی میشود.

وی بیان کرد: با توجه به یکسان بودن منابع آزمون های جامع در سطح کشور امسال نیز موضوع همکاری و کمک مناطق به یکدیگر در برگزاری آزمون ها مطرح و مورد استقبال کلیه مناطق آمایشی قرار گرفت به این ترتیب بعضی مناطق آمایشی ابراز تمایل کردند که از سئوالات سایر مناطق نیز علاوه بر سئوالات خود استفاده کنند.

دکتر فصیحی افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم بعنوان مرکز منطقه هشت به جهت تنوع بخشی به سئوالات و انجام نوعی ارزشیابی بیرونی تمایل خود را به استفاده از سوالات سایر مناطق ابراز و متقابلا اعلام آمادگی نمود که سوالات طرح شده در منطقه هشت را در اختیار سایر مناطق قرار دهد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه بدیهی است منطقه هشت مختار است تمام  یا بخشی از سئوالات ارسالی از سایر مناطق را استفاده و مابقی سئوالات را با حک و اصلاح در بانک سئوال خود نگهداری نماید، تاکید کرد:  پر واضح است که تبادل سئوالات بین مناطق باعث غنی سازی بانک سئوالات هر منطقه شده و دقت آزمون ها را بالا می برد.

وی اظهار داشت هیات‌های ممتحنه طراح سئوال در هر منطقه میتوانند هر تعداد سئوال را که مناسب دیدند انتخاب و برای آزمون های جامع شهریورماه خود استفاده نمایند. لازم به یادآوری است که تعداد ۵۰ سئوال استاندارد و یکسان از سوی مرکز سنجش پزشکی وزارت متبوع همزمان در بین سئوالات کلیه مناطق گنجانده شده و با استفاده از روش های علمی آزمون های هر منطقه عمیقا تحلیل می گردد و چنانچه سئوالات در هر یک از مناطق از استاندارد های ارزشیابی فاصله داشته باشد تصحیحات لازم برای جلوگیری از تضییع حق شرکت کنندگان در آزمون بعمل خواهد آمد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر فصیحی گفت: از نظر ما گسترش همکاری بین مناطق آمایشی ، تبادل استاد و دانشجو ، به اشتراک گذاشتن تجربیات هر منطقه و کمک به بهبود و ارتقای آزمون ها با تبادل سئوالات و غنی سازی بانک سئوال از ضروریات توسعه و تحول آموزش پزشکی بوده و ضامن تحقق اهداف آمایش سرزمینی آموزش عالی سلامت است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پایان تاکید نمود: به کلیه دانشجویان عزیز اطمینان خاطر می دهیم که سئوالات طرح شده همانند گذشته دقیقا منطبق با منابع معرفی شده توسط وزارت بهداشت بوده و هیات های ممتحنه خود را ملزم به رعایت اصول آزمون های چند گزینه ای استاندارد می دانند و کماکان امکان رسیدگی به اعتراضات احتمالی به ساختار سئوالات در بازه زمانی تعیین شده  فراهم می باشد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha