نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر انتقال آب از کارون صورت نگیرد مردم شهرستان ایذه و باغملک مجبور به مهاجرت از این شهرستان خواهند شد.

اگر انتقال آب صورت نگیرد، مردم ایذه و باغملک مهاجرت خواهند کرد

سلامت نیوز:نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر انتقال آب از کارون صورت نگیرد مردم شهرستان ایذه و باغملک مجبور به مهاجرت از این شهرستان خواهند شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،‌‌هدایت‌الله خادمی ، اظهار کرد: مردم این شهرستان‌ها از آب چاه‌ها استفاده می‌کنند ولی تغییرات زیست محیطی و برداشت بی‌رویه از آب باعث کم شدن آب چاه‌ها شده است.

 
وی با اشاره به خشک شدن آب چاه‌ها عنوان کرد: آب از نظر کمی و کیفی مشکل وحشتناکی پیدا کرده است، بنابراین هیچ منبعی برای تأمین آب وجود ندارد زیرا تمام چاه‌ها خشک شدند و تنها راه‌حلی که می‌توان برای جلوگیری از این بحران انجام داد انتقال آب از کارون است.
 
خادمی درباره انتقال آب از کارون گفت: سال‌های زیادی از این تصمیم می‌گذرد اما تا به حال عملیاتی نشده و امیدواریم که دولت برای اجرایی کردن این پروژه ما را یاری کند. اگر این انتقال آب صورت نگیرد کل مردم شهرستان‌های ایذه، باغملک و دهدز باید کوچ کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: برای این‌که انتقال آب از کارون صورت بگیرد، ما از اعتبارات خارجی استفاده کردیم. گرفتن اعتبارات از خارج کشور یک تشریفات بسیار طولانی دارد و لازم است دولت همکاری‌های لازم را در خصوص گرفتن این اعتبارات از خارجی‌ها انجام بدهد تا هر چه زودتر این پروژه اجرایی شود.
 
خادمی با اشاره به این‌که اجرای این پروژه سه سال زمان می‌برد، ادامه داد: امیدواریم با انتقال آب از کارون مشکلات کم آبی این شهرستان‌ها برطرف شود زیرا برطرف کردن مشکل کم‌آبی باعث زیاد شدن کشاورزی و اشتغال می‌شود.
 
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس تصریح کرد: کل آب‌های زیرزمینی این شهرستان با برداشت‌های انجام شده، خشک شده است. همچنین آب چاه‌ها با کیفیت بسیار پایین است و تأمین آب مردم آن‌ها به وسیله تراکتور و بشکه است و اکثر اوقات این مناطق آب ندارند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha