چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴

رئیس پلیس پایتخت تاکید کرد که برخورد قاطع با مجرمان و کاهش فاصله میان وقوع و کشف جرم از برنامه‌های جدی پلیس است.

اولویت‌های رئیس پلیس جدید پایتخت

سلامت نیوز:رئیس پلیس پایتخت تاکید کرد که برخورد قاطع با مجرمان و کاهش فاصله میان وقوع و کشف جرم از برنامه‌های جدی پلیس است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، سردار حسین رحیمی در نخستین نشست صمیمانه خود با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از بازوان اصلی من در برقراری نظم، امنیت و انضباط اجتماعی و همچنین ارتقای احساس امنیت خبرنگاران هستند.

وی با اشاره به روز خبرنگار اظهار کرد: در تقویم هفته گذشته روز خبرنگار بود. اما من معتقدم که هر روز "روز خبرنگار" است؛ چرا که خبرنگاران با قلم خود آسایش و آرامش را در جامعه توسعه می‌دهند. بنابراین ما باید همواره از نقش مهم اصحاب رسانه بهره ببریم.

رحیمی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها جزء لاینفک همکاران خوب نیروی انتظامی هستند خاطرنشان کرد: قطعا رسانه‌ها جزء لاینفک پلیس در تأمین نظم و امنیت هستند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه برای خبرنگاران در پلیس پایتخت جایگاه ویژه و ارزش خاصی قائل هستیم گفت: ناجا تنوع و تکثر فراوانی در ماموریت‌هایش دارد و هر روزه با مسائل مختلفی روبروست. از این رو خبرنگاران نقش مهمی در این میان داشته و در برقراری نظم و امنیت اجتماعی تاثیرگذار هستند.

رحیمی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه ما، پلیس و مامور مسئول را قبول داریم گفت: پلیس باید در انجام وظایفش مسئولیت شناس و دغدغه مند باشد. البته نقش مردم مهم است و باید در نظم و امنیت اجتماعی مردم را پای کار بیاوریم.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین اولویت ما در تهران بزرگ عملیاتی کردن راهبرد، مردم داری و جامعه محوری است گفت: در استان سیستان و بلوچستان نیز تکیه من بر مردم بود. ما باید بتوانیم خادمان خوبی برای مردم باشیم و بالاترین شأن پلیس را نیز خدمتگذاری و خادمی مردم می‌دانیم.

رحیمی با تاکید بر اینکه تمامی برنامه ریزی‌های ما در پلیس برای آسایش مردم است، تصریح کرد: البته وقتی می‌گوییم مردم یعنی 98 و 99 درصد از جمعیتی که در چارچوب قانون و مقررات نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند. منظور ما از مردم آن یک درصد متخلف که در مقابل نظم و امنیت عمومی قرار دارند نیست و با آنان هم در چارچوب قانون و برابر جرمشان برخورد خواهیم کرد.

رحیمی با تاکید بر اینکه برای اصلاح رفتار سازمانی نیز تلاش می‌کنیم گفت: کلانتری‌ها باید تمرکزشان خدمت به مردم باشد. همچنین پلیس مبارزه با مواد مخدر ما باید با مواد فروشان، باندهای بزرگ، معتادان متجاهر و ... برخورد کند. پلیس راهور ما نیز وظیفه برخورد با قانون شکنان را داشته اما تمرکزش بر تسهیل عبور و مرور خواهد بود. ما نمی‌توانیم مشکل ترافیک را به طور 100 درصد حل کنیم اما می‌توانیم کاری کنیم که ترافیک تهران قفل نشود.

وی با بیان اینکه در پلیس آگاهی برخورد قانونی با مجرمان و کاهش فاصله بین وقوع و کشف جرم جزو برنامه‌های جدی ماست گفت: توانمندسازی اصلاح رفتار پلیس، ارتقای مهارت‌های پلیس در انجام بهینه ماموریت‌ها و ... به طور جدی در دستور کار ما خواهد بود و به دنبال این هستیم تا همکاران ما آموخته‌هایشان را از تئوری به مهارت تبدیل کنند.

رحیمی با تاکید بر اینکه حوزه انضباط اجتماعی بیشترین توجه ما به برخوردهای ایجابی خواهد بود خاطرنشان کرد: آموزش همگانی را رونق خواهیم داد. معتقدیم بسیاری از رفتارهای خارج از عرف ناشی از عدم آموزش همگانی است و توجه به آموزش همگانی جزء برنامه‌های اصلی ما خواهد بود.

پلیس وابسته به هیچ دسته و جناحی نیست

رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه پلیس وابسته به هیچ گروه، حزب، دسته و جناحی نیست خاطرنشان کرد: ما تابع ولی امر مسلمین هستیم و حزبمان هم حزب ولی امر مسلمین است. ما به تمام احزابی که در چهارچوب مقررات جمهوری اسلامی حرکت می‌کنند احترام می‌گذاریم و آنان مورد تکریم ما هستند اما سرباز ولی امریم و تلاش می‌کنیم سرباز خوبی برایشان باشیم. ما احزاب را می‌شناسیم و به طور عمیق هم از مسائلشان با خبریم اما طرفدار هیچ کدامشان نیستیم.

رحیمی اضافه کرد: پلیس بدون توجه به رنگ، نژاد، قومیت و ... به همه مردم خدمت می‌کند. پلیس باید مانند آفتاب باشد و امنیت را برای همه به ارمغان بیاورد.

وی با بیان اینکه پلیس معلم اخلاق اجتماعی در جامعه است گفت: من معتقدم که خبرنگاران هم جایگاهشان بالاتر است، بزرگترین نعمتی که خداوند به بندگانش داده نعمت امنیت است.

رحیمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه من هیچ گاه همکارانم را به خاطر وقوع جرم بازخواست نمی‌کنم گفت: اما در مورد کشف جرم همکارانم را بازخواست خواهم کرد چرا که پلیس مسئول کشف جرم است اما در وقوع جرایم مولفه‌های مختلفی وجود دارد.

رحیمی با اشاره به رویدادهای مختلفی که در طول شبانه روز در تهران رخ می‌دهد، گفت: به عنوان مثال تنها در همین شب گذشته هفت، هشت مورد خاص در تهران رخ داد که یکی از آنها ماجرایی مشابه همان دختر هشت ماهه بود که البته مأموران ما در کمتر از یک ساعت پرونده را کشف کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه باید یاد سردار ساجدی نیا را گرامی بداریم و از زحمات طاقت فرسایش قدردانی کنیم گفت: باید طرح‌های خوب ایشان را ادامه بدهیم. البته سعی می‌کنیم طرح‌های دیگری را نیز اضافه کنیم که امنیت و آرامش توسعه یابد.

وی در پاسخ به سوالی درباره فعالیت گشت ارشاد اظهار کرد: پلیس مسئول برخورد با هر نوع ناهنجاری است و همگان باید شئونات اسلامی را در جامعه اسلامی رعایت کنیم. البته تاکید ما بر برخوردهای ایجابی است اما افرادی که از حد گذشته و موارد را رعایت نکنند قطعا پلیس برابر قانون مجبور به مداخله است. البته تاکید ما بر آموزش است و معتقدیم همه همچون فرزندان خودمان هستند.

وی در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر نیز اظهار کرد: بارها گفته شده و ما نیز می‌گوییم که در عرض کمتر از 72 ساعت توانایی جمع آوری این افراد را داریم اما بعدش چه می‌شود این افراد جمع آوری شده را باید به یک جایی تحویل دهیم که اینجا باید دیگر مسئولین وارد عمل شوند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha