نماینده مخالف:وزارت بهداشت به وزارتخانه رانت‌خواری تبدیل شده

سلامت نیوز:ولی ملكی نیز نماینده دیگری بود كه در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت سخن گفت. او با بیان این كه دكتر هاشمی وزیر توانمند و متخصصی است شكی نداریم، گفت: اما می‌بینیم كه ایشان با منت آمده وزیر شده و می‌خواهم به ویژگی‌های شخصی ایشان اشاره كنم كه باید به ایشان بگویم در حالی كه ابزار ریاست، سعه صدر است، معتقدم شما تحمل مخالف را ندارید، این موضوع هم از روش‌های مختلف قابل اثبات است كه شما واكنش سریعی در برابر كسانی كه به شما انتقاد می‌كنند دارید كه این امر زیبنده كارگزار اسلامی نیست. اگر اینها اصلاح شود قطعا بسیار موثر خواهد بود چون كار شما در ارتباط با كسانی است كه یا مریضند یا مریض دارند. 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین او با اشاره به وجود تبعیض در وزارت بهداشت و عدم توجه به شایسته سالاری گفت: هستند كسانی كه شایستگی‌های زیادی داشتند اما در وزارتخانه بدون محاسبه كنار گذاشته شده اند و من خودم این موارد را دیده ام. مورد دیگر این است كه نظام ارجاع به طور كامل انجام نشده در حالی كه برای جلوگیری از سرگردانی بیماران، لازم است. وزارت بهداشت از اجرای آن سر باز زده و ضمن هدررفت وقت و عمر بیماران، موجب هزینه‌های فراوان برای ما شده است.
این نماینده گفت: عدم اجرای پزشك خانواده از موارد دیگری است كه باید به آن اشاره كنم، الان مجلس این را می‌خواهد و به دنبال اجرای آن است. ضمن این كه به علت عدم اجرای مدیریت اصولی بر منابع مالی و توجه به كسانی كه درآمدهای میلیاردی دارند، قریب 20 هیزار میلیارد بدهی ایجاد شده. چرا بدون پشتوانه مالی مملكت را بدهكار كردید؟ هشت هزار میلیارد تومان بیمه سلامت و هشت هزار میلیارد تومان بیمه تامین اجتماعی را تحمیل كردید.
او اضافه كرد: چرا از جیب كارگری كه ماهی یك میلیون دارد به جیب كسانی پول می‌ریزید كه درآمد ماهی یك میلیاردی دارند؟ تاخیر در پرداختی پزشكان مناطق محروم اتفاق افتاده است این مساله برای كسانی كه در وزارتخانه درآمدهای چند میلیاردی دارند تبعیض آشكار است و ممكن است شما و دیگران به این مساله توجه نكنید ولی پزشك منطقه محروم زندگی‌اش از همان درآمد اندك است.
او در پایان با انتقاد از تبدیل وزارت بهداشت به وزارتخانه رانت‌خواری گفت: امیدواریم وزیر محترم اگر دوباره رای اعتماد گرفت این مواورد را سرلوحه كار قرارد هد به وی‍ژه اخلاق مداری.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha