سرپرست حجاج ایرانی وجود هر گونه نیترات در آب زمزم را رد کرد.

وجود نیترات در آب زمزم خلاف واقع است

سلامت نیوز: سرپرست حجاج ایرانی وجود هر گونه نیترات در آب زمزم را رد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،حجت الاسلام قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با حضور در دفاتربعثه مراجع عظام تقلید در مدینه منوره با نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید دیداركرد.

در این دیدارها كه حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و این سازمان، سرپرست حجاج ایرانی را همراهی می كردند نمایندگان مراجع عظام از اهتمام و حسن تدبیر نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت برای برگزاری حج 96 و امكانات و تسهیلات فراهم شده برای زائرانی ایرانی تقدیرو تشكر كردند.

نمایندگان مراجع عظام تقلید كه خود این روزها شاهد حضورتوام با آرامش زائران ایرانی در مسجد النبی ، جنة البقیع و دیگر اماكن مذهبی در مدینه منوره بوده اند با اشاره به اینكه مراجع نیز از راه اندازی حج بسیار راضی و خوشحال اند، تاكید كردند كه تاكنون وضعیت مطلوبی را شاهد بوده اند و حضور ایرانیان درحج امسال مایه خرسندی و عزت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

برپایه این گزارش، امیرالحاج زائران ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت دراین دیدارها در گفتگو با نمایندگان مراجع برنامه های عبادی، فرهنگی و اجرایی حج را به تفصیل بیان كردند.

مفاد تفاهم نامه با وزارت حج عربستان اجرایی شده است

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینكه تاكنون مفاد تفاهم نامه امضا شده با وزارت حج عربستان تا حدود زیادی عملیاتی شده است، گفت: صدور ویزای حجاج درداخل كشور بصورت الكترونیكی بدون هیچ مشكل و حتی راحت تر از سالهای قبل درحال انجام است.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز اضافه كرد: ویزای بیش از ٨۵ هزار زائرایرانی تا امروز صادر شده است .

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت همچنین به بازدیدهای خود از محل اسكان زائرین ایرانی و دیداربا حجاج اهل تشیع و تسنن كشورمان اشاره كرد وگفت: همه حجاج از بازشدن مسیر حج ابراز خوشحالی می كنند و با ابراز رضایت از اقدام صورت گرفته بدون دغدغه درحال انجام عبادت وزیارت هستند.

سرپرست حجاج ایرانی تشویق مردم برای نرفتن به حج را توطئه ای دانست كه ریشه خارجی دارد وافزود : انتشار گسترده مطالب منفی علیه حج در شبكه های مجازی نشان داد كه این توطئه فراتر از آنچه است كه تصور می شد و باید با آن مقابله كرد.

وجود نیترات در آب زمزم خلاف واقع است

حجت الاسلام قاضی عسگر همچنین وجود نیترات و آرسنیك بیش از حدمجاز در آب زمزم را خلاف واقع خواند و گفت : با آزمایش هایی كه صورت گرفت مشخص شد كه این حرف كاملا نادرست است.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینكه تاكنون زائران ایرانی از فرودگاههای جده ومدینه با كمترین مشكل وارد عربستان شده اند، اضافه كرد: برخی اتفاقات و مشكلات بوجود آمده را به مسئولان وزارت حج عربستان اطلاع دادیم كه در حال پیگیری و قابل حل است.

وی نحوه برخورد در فرودگاه ها و اماكن مذهبی با زائران را بهتر از سال های گذشته ذكر كرد.

محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای انتقال هوایی زائران ایرانی به عربستان، گفت: سرعت بخشیدن به بازگشت حجاج به كشوردر دستور كار این سازمان قرار دارد.

وی شدت گرما در ایام تشریق را یادآور شد و افزود: باهدف فراهم كردن امكانات مناسب برای زائران با تلاش های دست اندركاران امور اجرایی، حجاج ایرانی در سرزمین عرفات از چادر های مرتفع با كولرگازی بهره مند خواهند بود.
محمدی اضافه كرد: زائرین ایرانی در حج امسال طبق برنامه زمان بندی از ساعت ده وسی دقیقه برای رمی جمرات خواهند رفت و ذبح قربانی حجاج نیز بر اساس همین برنامه صورت خواهد گرفت.


وی وضعیت خدمات رسانی به زائرین در بخش های اسكان ، حمل و نقل ، تغذیه و پزشكی را مطلوب توصیف كرد و گفت: خوشبختانه امسال مراجعان به درمانگاهها و مركز درمانی هلال احمر در مدینه و مكه نسبت به سال های گذشته كمتر است و زائرین در سلامت بسر می برند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha