در سوختگی های بالای 50 درصد، شانس بیمار برای زنده ماندن كم می شود، ولی در مشهد امكان درمان بیماران حتی تا 90 درصد سوختگی سطحی فراهم شده است.

به گزارش سلامت نیوز دكتر عزت الله رضایی فوق تخصص جراحی پلاستیك و ترمیمی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی مشهد ، ضمن اعلام این خبر گفت: ‌ بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد یكی از بهترین مراكز درمانی در خاورمیانه به شمار می رود. این بخش با دارا بودن 50 تخت ویژه زنان و مردان، تجهیزات مناسب و پیشرفته و داشتن كادری مجرب و توانمند یكی از مراكز مهم در درمان سوختگی هایی با درصد بالا به شمار می رود.
وی پیوند پوست از بیماران مرگ مغزی را یكی دیگر از موفقیت های این دانشگاه در درمان سوختگی برشمرد و افزود: از دو سال گذشته تاكنون دانشگاه علوم پزشگی مشهد به عنوان تنها مركز كشور با استفاده از گروه درمانی و جراحی متبحر اقدام به پیوند پوست كرده است و با اجرای این عمل بسیاری از بیماران با سوختگی های عمیق از مرگ حتمی نجات یافته اند.
دكتر رضایی سوختگی با مواد نفتی، ‌مایعات داغ، حادثه انفجار گاز، ‌سوختگی الكتریكی و شیمیایی را از شایع ترین علل سوختگی در بین افراد برشمرد و افزود: بیشتر افراد دچار سوختگی را كودکان و نوجوانان تشكیل می دهند.
وی با اشاره به این كه در سوختگی های سطحی و انجام مراحل درمانی، بیمار پس از مدتی به زندگی عادی خود بازمی گردد گفت: در سوختگی های عمیق صبر و تحمل بیمار در طول مدت درمان و انجام مراقبتهای ویژه امری ضروری است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی مشهد افزود:‌ همچنین در سوختگی های عمیق بازگشت به شرایط اولیه نسبی است و در هر دوره درمانی پزشكان می توانند اعضایی همچون پلك، ابرو، بینی، ‌لب و گونه را با انجام عمل های پیوند و جراحی پلاستیك بازسازی كنند.
وی گفت: ‌متخصصان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی مشهد توانمندی درمان بیماران سوانح سوختگی و بازسازی اعضای صورت را دارا هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha