شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 22146

دیابت زمانی بروز می‌كند كه غده پانكراس انسولین كافی در بدن تولید نمی‌كند.

سلامت نیوز:پزشكان آمریكایی به تازگی ادعا كرده‌اند كه راهی برای درمان دیابت حداقل در مردان مبتلا به این بیماری پیدا كرده‌اند.

به گزارش  ایسنا، پزشكان مركز پزشكی دانشگاه جورج ‌تاون در واشنگتن در آزمایشات خود از تكه‌های بافت‌های تناسلی مردانه برای تولید میلیون‌ها جایگزین سالم به جای سلول‌های ناقص و معیوب كه سبب بروز این بیماری می‌شوند، استفاده كردند.

این پزشكان با آزمایش روی موش‌ها توانستند سلو‌ل‌های پانكراسی پرورش یافته در آزمایشگاه را تولید كنند كه این سلول‌ها قادر به ترشح مقادیر كافی انسولین برای كنترل میزان قند خون در موش‌های مبتلا به دیابت بودند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، هرچند یافته جدید هنوز در مراحل ابتدایی آزمایشات است اما متخصصان آمریكایی معتقدند كه با این یافته تنها ظرف پنج سال آینده می‌توان به روشی كارآمد برای درمان دیابت نوع اول در مردان و پسران دست یافت.

این متخصصان در ابتدا با استفاده از نمونه‌های بسیار كوچكی از بافت‌های جنسی مردانه آزمایشات خود را آغاز كردند.

بنابراین گزارش، دیابت زمانی بروز می‌كند كه غده پانكراس انسولین كافی در بدن تولید نمی‌كند. هورمون انسولین ماده‌ای اصلی برای تبدیل قند به انرژی است. گاهی اوقات هم انسولین به اندازه كافی تولید می‌شود اما كار خود را به خوبی انجام نمی‌دهد و به این ترتیب میزان قندی كه در خون باقی می‌ماند افزایش پیدا می‌كند و سایر پیامدهای افزایش قند خون به تدریج بروز می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha