دبیر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بهبود کیفیت و کمیت خدمات بهداشتی و درمانی در شهرهای مختلف در دولت یازدهم ملموس است و نمایندگان مجلس با توجه به کاهش مراجعات و افزایش رضایت مردم این تغییر را در حوزه های انتخابیه خود لمس کرده اند.

افزایش رضایت مردم از خدمات بهداشت و درمان در شهرهای مختلف ملموس است

سلامت نیوز: دبیر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بهبود کیفیت و کمیت خدمات بهداشتی و درمانی در شهرهای مختلف در دولت یازدهم ملموس است و نمایندگان مجلس با توجه به کاهش مراجعات و افزایش رضایت مردم این تغییر را در حوزه های انتخابیه خود لمس کرده اند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایرنا،سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، امروز جمعه  درباره عملکرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت یازدهم افزود: انصافا پس از یک دوره بی ثباتی در حوزه بهداشت و درمان در دولت یازدهم شاهد عملکرد مطلوبی بودیم که توانست بخش قابل توجهی از مشکلات مردم را در این حوزه رفع کند.


دبیر هیات رئیسه مجلس افزود : وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان در چهار سال گذشته با روحیه جهادی و نگرشی کل نگر به مناطق مختلف کشور توجه ویژه ای داشت و همین مهم نیز باعث شد در دورافتاده ترین و محروم ترین مناطق نیز شاهد افزایش امکانات و خدمات بهداشت و درمان برای مردم باشیم.


نماینده مشهد خاطرنشان کرد: البته مشکلات عدیده ای نیز پیش روی اوست و در بخش هایی نیاز به اصلاح احساس می شود که امیدواریم با ادامه روند رو به رشدی که امروز در حوزه سلامت در کشور سراغ داریم، این مسائل نیز حل و فصل شود.


قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: امروز افکار عمومی همان طور که در نظرسنجی ها نیز مشهود است، رضایت خوبی از حوزه سلامت دارد و این مهم برای نمایندگان مردم در مجلس نیز ملموس است.


وی گفت: به هرحال با توجه به حمایتی که از سوی نمایندگان برای هم افزایی در حوزه سلامت شاهد هستیم، این مهم می تواند به تسریع در پیشرفت برنامه ها در دولت دوازدهم کمک کند.


به گزارش ایرنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی، برای دومین بار برای تصدی پست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مجلس معرفی شده است. اگر او با سوابق علمی، اجرایی و روحیه جهادی خود بتواند رأی اعتماد از مجلس بگیرد و چهار سال دیگر سکاندار این وزارتخانه باشد، اولین وزیر بهداشتی خواهد بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هشت سال در این سمت بوده است.


قاضی زاده هاشمی در حوزه چشم پزشکی از برجسته ترین پزشکان ایران و حتی جهان است، 350 مقاله او در مجلات بین‌المللی چاپ شده و از این نظر در میان چشم پزشکان ایران، رتبه اول را داراست. در بیش از 2500 مقاله بین المللی به مقالات وی استناد شده است که از این نظر نیز رتبه اول را در میان چشم پزشکان ایرانی دارد و در چشم پزشکی دنیا از نظر تعداد مقاله رتبه 19 را دارد.


وی از نظر مقالات علمی اپیدمیولوژی عیوب انکساری چشم رتبه اول جهان و در زمینه مقالات علمی در خصوص همه زمینه های عیوب انکساری رتبه سوم جهان را دارد، 10 کتاب چشم پزشکی نیز تألیف کرده است و در جشنواره های علمی از قبیل رازی، ابن سینا و فارابی جز رتبه های برتر بوده است.
او بیش از 30 روش جراحی چشم را برای اولین بار در ایران انجام داده است. از نظر تعداد عمل جراحی چشم در دنیا کم نظیر است و از نظر مقالات علمی اپیدمیولوژی عیوب انکساری چشم رتبه اول جهان و در زمینه مقالات علمی عیوب انکساری رتبه سوم جهان را دارد.
قاضی زاده هاشمی پس از پایان تحصیلات به عنوان طبیب و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به کار شد و تاکنون بیش از 100 متخصص چشم پزشکی و 20 فلوشیب قرنیه را در بیمارستان فارابی تربیت کرده است که همگی آنان اکنون از اساتید برجسته این رشته در کشور هستند.

**تجارب اجرایی دکتر قاضی زاده هاشمی
تجربه اجرایی قاضی زاده هاشمی شاید به اوایل انقلاب در سازمان جهاد سازندگی بر می گردد وقتی که به عنوان عضو شورای مرکزی جهاد سازندگی کشور مشغول به کار شد. بعد از آن با شروع جنگ در فرماندهی مهندسی رزمی قرارگاه های نجف، خاتم الانبیاء و ستاد کربلا و فرماندهی مهندسی رزمی در 10 عملیات دفاع مقدس فعالیت داشت. او در سال های 60 تا 62 مسئول ستاد پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی کشور و مسئول مستقیم ستاد بازسازی جهاد سازندگی در مناطق جنگ زده کشور بود.


از سال 1376 در دولت هفتم مشاور وزیر بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی بود. در دولت هشتم رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران شد و از سال 1390 دبیر کل انجمن چشم پزشکان ایران است.
او علاوه بر فعالیت های جهادی، علمی، آموزشی و اجرایی در بخش خصوصی و امور خیر نیز دستی بر آتش دارد، در سال 1371 مجموعه غیر دولتی چشم پزشکی نور را تأسیس کرد و علاوه بر طبابت و جراحی، اولین مرکز تحقیقات چشم پزشکی بخش خصوصی را سه سال قبل از وزارتش تاسیس کرد. هم زمان مجموعه نورآوران سلامت را به عنوان یک پروژه خیریه ایجاد کرد و برای اولین بار تریلی های مجهز را که شبیه یک درمانگاه سیار است به مناطق محروم برد و به درمان بیماری های چشم در مناطق محروم پرداخت. البته تیمی از پزشکان و دندانپزشکان نیز در بسیاری از این سفرها همراه او بودند، روحیه ای که به گفته خودش از یک پزشک مشهدی خیر در دوران کودکی یاد گرفته بود و در دوران وزارت نیز با 450 سفر به مناطق محروم ادامه یافت.


قاضی زاده هاشمی یک سیاستمدار میانه روست که بارها فاصله گرفتن از آرمان اخلاقی دوران انقلاب و بداخلاقی، افزایش دروغ، ریاکاری و غیبت را مهمترین آسیب کشور می داند. همسر او دکتر لیلی کوچک زاده، متخصص کودکان و فوق تخصص سرطان کودکان است، او سه فرزند دارد که هر سه در رشته پزشکی هستند، فاطمه روانپزشک است و مریم نیز دانشجوی رشته تخصصی روانپزشکی است و علیرضا نیز پزشکی می خواند.

** قاضی زاده هاشمی؛ وزیر بهداشت دولت یازدهم
سید حسن هاشمی سال 92 در دولت یازدهم از طرف حسن روحانی به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مجلس معرفی شد و رأی اعتماد گرفت. او از افراطی گری سیاسی پرهیز دارد و یک پزشک جهادی میانه رو است که توانست در وزارت بهداشت دولت یازدهم جمعی از دانشمندان و مسئولان اجرایی تراز اول کشور را در وزارت بهداشت جمع کند، افرادی که برخی از آنها در گذشته وزیر بودند و به عنوان مشاور و معاون وزیر در کنار او قرار گرفتند.
او در شرایطی وزارت بهداشت را در دولت یازدهم تحویل گرفت که کمبود دارو در کشور در بدترین شرایط بود و می رفت کشور در وضعیت بحران دارویی قرار گیرد. پرداخت از جیب مردم برای درمان و فقر ناشی از آن به اوج رسیده بود و فرسودگی شبکه بهداشتی و درمانی کشور امکان ارائه خدمات بهداشتی -درمانی رضایت بخش به مردم را در نظام سلامت از بین برده بود.


این پزشک 58 ساله چهار سال پیش توانست با تیم معاونان و مدیران خود ظرف چند ماه بر بحران دارویی فائق آید و بعد از آن از اردیبهشت سال 93 طرح تحول سلامت را با هدف کاهش هزینه های درمانی مردم، نوسازی شبکه بهداشتی- درمانی و بیمارستان های کشور، افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت و عادلانه تر شدن خدمات سلامت در کشور اجرا شروع کرد که دستاوردهای این طرح در کنار برجام به عنوان یکی از مهمترین اقدامات دولت یازدهم مطرح است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha