نمونه کلاسیک سوء تغذیه پروتئینی نوعی بیماری به نام «کواشیورکور» است که با سرخی رنگ مو، سرخی و پوسته اندازی سطحی پوست و دیگر علایم داخلی همراه است.

سلامت نیوز:یك متخصص پوست و مو گفت: کمبود پروتئین، پوست را با تغییراتی مانند پوسته‌اندازی مواجه كرده و سلامت واقعی آن را تهدید می‌كند.

دکتر عباس منتظری در گفت‌وگو با  ایسنا واحد علوم پزشکی ایران، درباره تاثیر کمبود شدید پروتئین بر سلامت پوست و مو گفت: نمونه کلاسیک سوء تغذیه پروتئینی نوعی بیماری به نام «کواشیورکور» است که با سرخی رنگ مو، سرخی و پوسته اندازی سطحی پوست و دیگر علایم داخلی همراه است.

وی گفت: این بیماری در افراد سیاه پوست به این صورت مشخص می‌شود كه رنگ پوست به ویژه اطراف دهان و اندام‌های تحتانی روشن می‌شود. سفید پوستان نیز بر اثر کمبود پروتئین دچار قرمزی پوست شده و پوست آنها به راحتی کوفته و کبود می‌شود.

منتظری در پایان افزود: در کمبود پروتئین، پوست به درجات مختلف دچار تغییراتی از جمله پوسته اندازی مختصر و ترک شده و سلامت خود را از دست می‌دهد. در این موقعیت موها روشن‌تر و نازک‌تر شده و فرد دچار ریزش مو می‌شود. دوره‌های تغذیه خوب و بد در مو به صورت قسمت‌های روشن و تیره رنگ بازتاب می‌یابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha