نوشابه‌ها دارای مشکلات متعددی هستند که تاثیر آنها در کاهش جذب کلسیم به علت وجود فسفات سدیم، یکی از این اشکالات است.

سلامت نیوز:یک متخصص اطفال گفت: وجود فسفات سدیم در نوشابه‌ها موجب کاهش جذب کلسیم می‌شود بنابراین ممكن است كودكانی که به نوشابه‌های زیاد رو می‌آورند در معرض پوکی استخوان قرار بگیرند.

دکتر غلامرضا خاتمی در گفت وگو با  ایسنا  گفت: نوشابه‌ها دارای مشکلات متعددی هستند که تاثیر آنها در کاهش جذب کلسیم به علت وجود فسفات سدیم، یکی از این اشکالات است.

وی با اشاره به این که رشد استخوان‌ها و ماهیچه‌ها در دوره‌ای از سن در حال افزایش است و نیز نیاز بیشتر دختران به آهن در دوره نوجوانی، افزود: در این دوران نیاز به کلسیم، آهن، زینک و منیزیم دو برابر دوره قبل است که این مقوله باید در تغذیه كودكان لحاظ شود.

دکتر خاتمی گفت: از آنجا كه فعالیت كودكان زیاد  است، چنانچه در این سن کلسیم به مقدار کافی به فرد نرسد، پوکی استخوان به دنبال خواهد آورد که برای جلوگیری از این مورد، میزان کلسیم در این سن 800 میلی گرم و  در زنان بالای 50 سال مقدار بیشتری نیاز است.

این متخصص اطفال افزود: چنانچه كودك یک لیوان شیر بدون چربی بخورد،300 میلی گرم کلسیم مصرف کرده است و یا در30 گرم پنیر 200 میلی گرم کلسیم وجود دارد.

وی با تاكید بر این که تجویز کلسیم در تغذیه كودكان نباید فراموش شود، افزود: نسبت کلسیم به فسفر نیز اهمیت دارد و مصرف غذاهایی که حاوی فسفر زیادی است در جذب کلسیم دخالت می‌کند و از جذب کلسیم می‌کاهد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha