شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 221544

افرادی که ورزش می‌کنند غالبا تصور می‌کنند که ورزش کردن اشتهای آنها را افزایش می‌دهد و دو ساعت بعد از ورزش کردن نمی‌توانند اشتهای خود را کنترل کنند.

آیا ورزش اشتها را افزایش می‌دهد؟

سلامت نیوز:  افرادی که ورزش می‌کنند غالبا تصور می‌کنند که ورزش کردن اشتهای آنها را افزایش می‌دهد و دو ساعت بعد از ورزش کردن نمی‌توانند اشتهای خود را کنترل کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا به نقل از گاردین، تمامی ورزش‌ها با افزایش اشتها همراه نیستند. هرمونی در بدن به نام گرلین با میزان اشتها در ارتباط است. مطالعات نشان داده است که هر چقدر ورزش شدیدتر و طولانی‌تر باشد بیشتر میزان گرلین کاهش می یابد.

افرادی که برای 90 دقیقه می‌دوند تا نیم ساعت بعد از ورزش میزان گرلین کمی دارند و تا مدت زیادی احساس گرسنگی نمی‌کنند. در صورتی که ورزش شدید اما کوتاه باشد بیشتر از دویدن آرام اشتها را کم می‌کند اما تاثیر آن کمتر از دویدن طولانی مدت است.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: بررسی این مساله کمی سخت است زیرا نمی‌توان میزان غذا خوردن ورزشکاران را به درستی اندازه‌گیری کرد و باید به گزارش‌های خود آنها استناد کنیم.

محققان معتقدند که شدت ورزش با اشتها بسیار ارتباط دارد. اگر شدت دویدن زیاد باشد حتی اگر 30 ثانیه نیز به طول بینجامد باعث کاهش هرمون گرلین می‌شود. این میزان کاهش اشتها نهایتاً تا دو ساعت تاثیرگذار است. به صورت کلی بررسی‌ها نشان داده است که ورزش باعث گرسنگی بیشتر در وعده غذایی بعدی نمی‌شود اما ورزش نکردن و فعال نبودن باعث اضافه شدن وزن می‌شود بنابراین حتی اگر افراد به دنبال کاهش وزن نباشند نیز بهتر است ورزش کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha