منتخب شورای شهر تهران درباره‌ی خودسوزیهای اخیر پیمانکاران شهرداریهای قم و تهران، گفت: اخبار این حوادث در حالی منتشر می‌شود که گزارشی مبنی بر بدهی شهرداری به پیمانکاران که منجر به فراری شدن آنها شده است، ارایه نمی‌شود و نمونه‌ی بارز آن، خودسوزی پیمانکار مقابل شهرداری منطقه ۱۶ تهران است و بنظر می‌رسد پیمانکاران خرده ریز قربانی شده‌اند.

سونامی ورشکستگی پیمانکارانی که یا «فراری» میشوند یا «خودسوزی» میکنند!

سلامت نیوز:منتخب شورای شهر تهران درباره‌ی خودسوزیهای اخیر پیمانکاران شهرداریهای قم و تهران، گفت:  اخبار این حوادث در حالی منتشر می‌شود که گزارشی مبنی بر بدهی شهرداری به پیمانکاران که منجر به فراری شدن آنها شده است، ارایه نمی‌شود و نمونه‌ی بارز آن، خودسوزی پیمانکار مقابل شهرداری منطقه ۱۶ تهران است و بنظر می‌رسد پیمانکاران خرده ریز قربانی شده‌اند.

ورشکستگی و فراری شدن پیمانکاران بدلیل بدقولیهای شهرداری

به گزارش سلامت نیوز به نقل از انصاف نیوز،مجید فراهانی با ابراز تأسف از حادثه خودسوزی اخیر، گفت: پیمانکاران چکهایی به دست عوامل کار دادهاند، اما بدلیل بدقولیهای شهرداری نتوانسته‌اند آنها را پرداخت کنند و این امر موجب ورشکستگی  و فراری شدن پیمانکاران شده است.

شورا هنوز مستقر نشده با صف‌کشی پیمانکاران طلبکار روبه‌روست!

وی افزود: در حال حاضر سطح بلندی از پیمانکاران طلبکار مقابل امورمالی شهرداری صف کشیدهاند و اعضای شورای شهر پنجم هنوز مستقر نشده با درخواست‌های پیمانکاران روبهرو شدهاند و این درحالیست که حدود ۹ هزارمیلیارد تومان شهرداری به پیمانکاران بدهکار است.

شهرداری تهران ۲۵هزارمیلیارد تومان بدهی سررسید شده دارد

فراهانی، مهمترین بحران جدی امروز را مسألهی بدهیهای شهرداری عنوان کرد و گفت: براساس آمارهای رسمی، شهرداری تهران ۲۵هزارمیلیارد تومان بدهی سر رسید شده، دارد که نیمی از آن به بانک شهر است و ۴۰ هزارمیلیارد تومان هم پروژههای ناتمام دارد و از این ۴۰هزارمیلیارد تومان، ۱۳هزارمیلیارد تومان صورت وضعیت شده، اما هنوز تأیید نشده است.

بودجه‌ی شهرداری ۱۸هزارمیلیارد اما بدهی فعلی ۶۵هزارمیلیارد تومان

وی، میزان بدهی فعلی  شهرداری تهران را  ۶۵هزارمیلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این درحالیست که بودجهی شهرداری تهران،  ۱۸هزارمیلیارد تومان بوده و از این میزان، ۱۰هزارمیلیارد تومان مربوط به هزینههای واجب شهرداری مانند فضای سبز و جمع‌آوری پسماند و … است.

بیشتر درآمدهای سال ۹۶ غیرقابل وصول است

منتخب شورای شهر تهران، بخش عمدهای از درآمدهای شهرداری در سال ۹۶ را غیرقابل وصول برشمرد و اظهار کرد: این به این دلیل است که ۷۰ درصد درآمدهای شهرداری صرف ساخت و ساز همچون فروش تراکم و صدور پروانههای ساختمانی و پیش فروش شدن شهر یعنی صدور تراکمهای هولوگرام‌دار و سیار می‌شود.

باغ پرندگان تکمیل نشده افتتاح می‌شود

وی با ضعیف خواندن مدیریت شهرداری، گفت: در واقع پروژههای شهر تهران به حساب آیندگان اجرا میشوند؛ برای نمونه پروژهی باغ پرندگان افتتاح میشود، بدون این که تکمیل شده باشد و حال آنکه ۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل نیاز دارد.

فراهانی گفت: شهرداری تهران نمیتواند از محل درآمدهای حذفی پیشبینی شدهی خود درآمدی کسب کند، در چنین شرایطی بحث عقب افتادن حقوق پرسنل نیز مطرح است.

شهردار منتخب با چالشهای جدی روبهروست

این منتخب شورای پنجم، چالشهای پیشروی شهردار منتخب را جدی توصیف کرد و گفت: اگر در کوتاه مدت برای این مشکلات تدبیری اندیشیده نشود، شاهد این خواهیم بود که حتی امورات عادی شهرداری نگذرد و با مسائل زیادی روبهرو خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha