شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 22156

دبیر انجمن متخصصین پوست ایران روز سه شنبه با تكذیب یك خبر خبرگزاری فرانسه مبنی بر عدم تاثیر شامپوهای ضد شوره در درمان شوره سر گفت : این شامپوها قطعا شوره سر را درمان می كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، پیش از این خبرگزاری فرانسه گزارش داده بود كه پزشكان با تاكید بر اینكه شوره سر شایعترین اختلال پوستی است و راه حل دائمی برای آن وجود ندارد می گویند: فریب ادعاهای سازندگان شامپوهای ضد شوره را نخورید. این شامپوها تاثیری در درمان شوره سر ندارد.
دكتر محمد گلشنی دبیر انجمن متخصصین پوست ایران گفت: علت شوره های سر در بررسی های به عمل آمده در مراكز معتبر دانشگاهی و آزمایشگاهی رشد نوعی مخمر پوستی در اشخاص مستعد به ابتلا ،به آن و ایجاد پوسته و در موارد شدید قرمزی و التهاب ناحیه است.
گلشنی افزود: در مواردی نیز بیماری گسترده تر می شود و نواحی ابروها ، اطراف بینی و گاهی جلوی قفسه سینه را نیز در بر می گیرد.
وی خاطر نشان كرد: بیشتر تركیبات ضد قارچ مانند لوسیون كلوتریمازول به همراه شامپوهای دارای كتوكونازول (داروی ضد قارچ) ، زینك پریتیون، سانیوم سولفاید همراه یا بدون تركیبات استرونیدی می توانند علائم بیماری را كنترل كنندو كاهش دهند.
دبیر انجمن متخصصین پوست ایران گفت: از آن جا كه عوامل بیماری زا در محیط اطراف ما وجود دارد در افراد مستعد درصورت قطع شامپو یا دارو ممكن است موجب بازپدید شدن بیماری شود كه با تغییر نوع شامپو و یا داروی موضعی و در موارد خاص داروهای خوراكی كه توسط متخصص پوست تجویز می شود می توان بیماری را درمان كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha