یک متخصص قلب و عروق در خصوص بیماری عروق کرونر گفت: بخش بزرگی از بیماری عروق کرونر را می‌توان با رژیم درمانی بهبود بخشید.

بهبود بخشی از بیماری عروق کرونر با رژیم درمانی

سلامت نیوز:یک متخصص قلب و عروق در خصوص بیماری عروق کرونر گفت: بخش بزرگی از بیماری عروق کرونر را می‌توان با رژیم درمانی بهبود بخشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر فریبرز اکبرزاده  اظهار کرد: بیماری عروق کرونر در اکثر موارد همراه با حمله‌ قلبی یا به زبان علمی سندروم حاد کرونری، یک طیف از بیماری‌ها را از انسداد حاد عروق کرونر تا ایست قلبی را شامل می‌شود. 

وی ادامه داد: انسداد عروق قلب علائم متفاوتی چون درد قفسه‌ سینه، تنگی نفس فعالیتی، پر فشاری خون، دیابت، چربی خون بالا و شدیدترین نوع ایست قلبی را دارد.

اکبرزاده خاطرنشان کرد: اگر والدین یا بستگان درجه اول در سنین پایین بیماری قلبی و عروقی داشته باشند، این احتمال وجود دارد که سایر اعضای خانواده نیز در صورت چاقی و نداشتن تحرک فیزیکی، مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی شوند. برخی اوقات درد بیماری عروق کرونر فقط در قفسه‌سینه نیست، بلکه در بازوها یا قسمت تحتانی شکم ایجاد می‌شود.

این فوق‌ تخصص قلب و عروق در خصوص توصیه برای پیشگیری و درمان این بیماری، افزود: فعالیت‌های ورزشی منظم، به مدت ۲۵ دقیقه پیاده‌روی تند و رژیم غذایی مناسب اقدام سازنده‌ای است. 

اکبرزاده ادامه داد: مصرف سبزیجات و میوه‌جات در وعده‌های غذایی به صورت آب‌پز و گوشت سفید ترجیحا ماهی برای فرد مبتلا به بیماری عروق کرونری توصیه می‌شود. 

وی در ادامه‌ درباره رژیم درمانی افزود: چربی‌های اشباع شده مانند روغن‌های نباتی، مایع و نمک اضافه شده هنگام پخت غذا و همچنین گوشت قرمز مانند سم برای این بیماری است. 

این فوق‌تخصص قلب و عروق یادآور شد: در مواردی که بیماری حاد باشد، نخستین اقدام مراجعه به اورژانس است، چون این سندروم حاد کرونری در ۲۴ ساعت اولیه تا ۳۰ درصد به مرگ و میر منجر می‌شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha