محققان آزمایشی ارائه كرده اند كه با كمك آن می توان وجود سرطان رحم را در زنان ماهها و حتی سالها پیش از بروز نشانه های آن تشخیص داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا  از پایگاه خبری دیلی میل، این آزمایش سونوگرافی می تواند نخستین نشانه های تومورها را در بیمارانی كه هنوز كاملا احساس سلامتی می كنند، نشان دهد.
محققان با بررسی 69 زن دریافتند این روش از دقت 80 درصدی در تشخیص سرطان رحم، پیش از بروز هرگونه نشانه ای مانند خون ریزی، برخوردار است.
نتایج این تحقیقات در نشریه Lancet Oncology منتشر شده است.
پژوهشگران می گویند می توان به زودی این آزمایش را به صورت یك شیوه غربالگری عادی برای زنانی كه در معرض بیشترین خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند مورد استفاده قرار داد.
این آزمایش سونوگرافی تخصصی كه تولید محققان دانشگاه كالج لندن است،‌ ضخامت رحم را اندازه گیری كرده و از آن عكس می گیرد. این كار به متخصصان در یافتن تومورها كمك می كند.
ایان یاكوبس مجری این تحقیقات می گوید: در آینده زنانی كه بیشترین احتمال ابتلا به سرطان رحم قرار دارند مانند زنان چاق، زنانی كه فرزند كمتر دارند و یا آنهایی كه فشار خونشان بالاست می توانند تحت این شیوه غربالگری قرار گیرند.
از نظر تئوری، اگر سرطانها زود تشخیص داده شوند، شانس درمان بیمار افزایش می یابد.
محققان اكنون می خواهند تحقیقات بیشتری در مورد تاثیر این آزمایش انجام دهند. سرطان رحم معمولا پس از یائسگی و در سنین 60 تا 69 سالگی بروز می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha