شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 221575

پاک کردن پوست با انواع کرم ها و ماسک ها کافی نیست. اگر می خواهید برای طولانی مدت از حفظ سلامت پوست تان مطمئن شوید، نیاز به تغییرات اساسی در رژیم غذایی تان دارید.

۱۰ مرطوب کننده طبیعی پوست را به رژیم تان اضافه کنید!

سلامت نیوز:   پاک کردن پوست با انواع کرم ها و ماسک ها کافی نیست. اگر می خواهید برای طولانی مدت از حفظ سلامت پوست تان مطمئن شوید، نیاز به تغییرات اساسی در رژیم غذایی تان دارید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،تقویت و شادابی پوست نیاز به مصرف غذاهای غنی از آب و مواد مغذی دارد. مصرف ۱۰ گزینه غذایی برای حفظ سلامت پوست، بسیار موثرتر از درمان های موضعی است که تا کنون انتخاب می کردید:

آب: سلول ‌های پوستی به میزان زیادی مایعات نیاز دارد تا غشای نرمی داشته و مواد مغذی مورد نیاز خود را جذب کنند. توصیه می ‌کنیم برای داشتن پوستی نرم و مرطوب، ۶ تا ۸ فنجان آب بنوشید. البته توجه داشته باشید زمانی که هوا گرم است، ورزش می ‌کنید یا فعالیت بدنی زیادی دارید باید بیش از این میزان مایعات دریافت کنید. مصرف کافئین و قند را کاهش دهید. کافئین با تحریک هورمون‌ های استرس به ویژه آدرنالین و نورآدرنالین، روند پیدایش چین و چروک را سرعت می‌ دهد.

آووکادو: غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای چرب ضروری، فیبر و پروتئین است. ترکیبات موجود در آووکادو باعث حفظ و افزایش رطوبت پوست می شود. ویتامین ث موجود در آووکادو در تولید کلاژن نقش دارد که عامل کلیدی در استحکام پوست محسوب می شود. آووکادو سرشار از ویتامین ای و لوتئین نیز هست که باعث انعطاف پذیری بیشتر پوست خواهد شد.

روغن دانه کتان: دارای مقادیر زیاد اسیدهای چرب امگا ۳ است. دانه های کتان دارای فیتواستروژن هایی هستند که به حفظ تعادل هورمون های زنانه کمک می کنند. این شرایط از ایجاد جوش های ناشی از تغییرات هورمونی پیشگیری می کند.

هندوانه: بیش از ۹۰ درصد محتوای آن، آب است و به همین دلیل میوه ای ایده آل برای هیدراته بودن محسوب می شود. هندوانه سرشار از ویتامین های آ، ب و ث، منگنز و پتاسیم بوده و باعث افزایش سلامت ظاهری پوست می شود.

خیار: این میوه ضد آکنه، ضد التهاب، بهبود دهنده زخم ها و از بین برنده چربی های بیش از حد است. خیار سرشار از سیلیس است که به حفظ سلامت پوست و ناخن کمک می کند. با توجه به محتوای آب بالا، خیار برای آبرسانی به پوست از درون بدن کارایی دارد.

سیب: محتوای اسید مالیک موجود در سیب باعث حذف سلول های مرده پوست می شود. مصرف سیب بخصوص همراه با پوست یک راه عالی برای تقویت آبرسانی به پوست است.

کلم: رنگ بنفش کلم حاکی از وجود آنتی اکسیدان هایی به نام آنتوسیانین است که برای حفظ قابلیت ارتجاعی پوست و معکوس کردن آسیب های ناشی از مصرف یک رزیم غذایی سرشار از قند، پرفایده است.

روغن زیتون: سرشار از ویتامین ای و اسیدهای ضروری برای جلوگیری از پیری پوست، تحریک جریان خون، بازسازی پوست و کاهش التهاب است. روغن زیتون حاوی پلی فنولهای آنتی اکسیدانی است که اثرات مخرب رادیکال های آزاد را کاهش می دهد.

پاپایا: این میوه گرمسیری علاوه بر این که برای بهبود گوارش شما مفید است، سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند بتاکاروتن، ویتامین ث، فلاونوئیدها، ویتامین ب، و مواد معدنی مانند منیزیم و پتاسیم است. پاپائین موجود در این میوه برای حفظ شادابی پوست و جلوگیری از اثرات مخرب نور خورشید مفید است.

چای سبز: چای سبز حاوی پلی فنول هایی است که به حفظ قابلیت کشسانی پوست و ضد پیری کمک می کنند. همچنین، نوشیدن چای سبز به کاهش آسیب ناشی از نور خورشید نیز کمک می کند.


منبع:steptohealth

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha