مدیر داروخانه‌های بیمارستانی سازمان غذا و دارو به تشریح منافع استفاده از سیستم «فرمولاری» پرداخت.

بهبود بهره‌وری مراقبت از بیمار و کاهش هزینه‌ها با اجرای سیستم«فرمولاری»

سلامت نیوز:مدیر داروخانه‌های بیمارستانی سازمان غذا و دارو به تشریح منافع استفاده از سیستم «فرمولاری» پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،مدیر داروخانه‌های بیمارستانی سازمان غذا و دارو با تأکید بر نقش فرمول‌تری و دارو نامه بیمارستان به‌عنوان لیستی از داروهای تایید شده به‌منظور استفاده در یک سیستم درمانی توسط افراد دارای صلاحیت تجویز، آن را ستون و پایه اصلی کمیته‌ی دارو درمان بیمارستان‌ها  نامید و اظهار داشت: سیستم سلامت هر کشور با وضع قوانینی، زمینه را برای حضور داروهای مؤثر، ایمن و هزینه اثربخش  فراهم می‌نماید.

فاطمه ایزدپناه بانام بردن از «سیستم فرمولاری» دراین‌باره گفت: طی این سیستم به‌طور دوره‌ای، داروها را برای ورود یا ماندگاری در فرمول‌تری ارزیابی، انتخاب می‌کنند کما اینکه اطلاعاتی را که برای دارو نامه یا فرمول‌تری مفید هست نیز از این طریق تهیه می‌شود.

وی ادامه داد: کاهش هزینه از طریق اصلاح در انتخاب و استفاده منطقی از دارو سبب ارتقا سلامت می‌شود و این از منافع فرمولاری است.

وی با اشاره به منافع بی‌شمار دیگر یک سیستم فرمول‌تری جامع و پویا برای بیمارستان، دارودرمانی با کمترین هزینه و تهیه منظم و پایدار داروها را ازجمله آن منافع  برشمرد و از تعیین داروهای مورد تایید و مؤثر موردنیاز تمامی پزشکان برای استفاده به‌واسطه این سیستم سخن گفت.

ایزدپناه همچنین تصریح کرد: کمیته دارو درمان و سیستم فرمولاری، نظام سلامت یکپارچه را به سمت بهبود بهره‌وری مراقبت از بیمار و کاهش هزینه‌ها  سوق می‌دهد و با تأثیرگذاری مستقیم بر  دستگاه‌های کارآمد موجب استفاده بهتر از منابع محدود نظام سلامت  می‌گردد.

مدیر داروخانه‌های بیمارستانی سازمان غذا و دارو در پایان با بیان اینکه فرمول‌تری به‌عنوان لیستی دوره‌ای و قابل‌تجدید نظر از داروها، بازگوکننده آخرین نظرات کادر نظام سلامت هست خاطرنشان کرد: انتخاب انواع مؤثر، بی‌خطر، کم‌هزینه و دارای کیفیت برابرتر داروها از بین تعداد بسیار زیاد داروهای موجود  توسط کارکنان پزشکی و دارویی امکان بزرگی است که به‌واسطه این سیستم به وجود می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha