جوانان دم بخت از دشواری گرفتن وام ازدواج می‌نالند. برخی می‌گویند بانک، ضامن آنها را قبول نمی‌کند و عده ای می‌گویند بانک می گوید اعتبار نیامده است.

گلایه جوانان از دشواری گرفتن وام ازدواج/ بانک مرکزی: تلفن بزنید تا مشکلات را حل کنیم

سلامت نیوز: جوانان دم بخت از دشواری گرفتن وام ازدواج می‌نالند. برخی می‌گویند بانک، ضامن آنها را قبول نمی‌کند و عده ای می‌گویند بانک می گوید اعتبار نیامده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، گرفتن وام ازدواج برای خود هفت خوانی دارد که گذر از آنها، وقت و حوصله کافی می طلبد. کاربران سرویس مشکلات مردم بعضا از دشواریهای اخذ وام ازدواج گلایه می کنند و می گویند با این مسئله مشکلات زیادی دارند.
یکی از کاربران در این باره نوشته است: من بابام بازنشسته کشوریه ولی این که به فرزندان بازنشسته ها وام بی نوبت ازدواج بدن رو نمی پسندم این کار تبعیضه همه باید برابر باشه شرایطشون یه نفر اومده وام بگیره چیکار به باباش دارین.
کاربری دیگری درباره مشکلات گرفتن وام ازدواج نوشته: در كل مسئله وام ازدواج به راحتی‌ها نیست. همین ضامن كه می‌گویند مشكل داشته است، الان برای هر كدام از زوجین یك ضامن نیاز است. این ضامن باید از بانك وام دهنده حقوق بگیرد یا یك حساب جاری "فعال" (كه معیارهای فعال بودن نامعلوم است) در آن بانك داشته باشد یا این كه جواز كسب داشته باشد. خب، شخصا برایم پیش آمد كه ضامن از آن بانك ولی در شهرستانی دیگر حقوق می‌گرفت و او را بعد از كلی اصرار قبول كردند. این كه یك ضامن بتواند هم عروس و هم داماد را ضمانت كند بر اساس حقوقی كه می‌گیرد ممكن است، ولی تائید این كار با رئیس بانك است. بگذریم كه بانك‌ها اغلب از پرداخت 2 میلیون تومان اضافه وام شرایط خاصی كه اخیرا ابلاغ شده (مثل مهریه كمتر از 110 سكه) به بهانه نداشتن اعتبار قرض‌الحسنه كافی خودداری می‌كنند.

اعلام شماره تلفن های شکایت از وام ازدواج
در این رابطه بانک مرکزی اعلام کرد هر کس از مشکلات اخذ وام ازدواج شکایت دارد، تلفن بزند و موضوع را مطرح کند تا مشکل پیگیری و حل شود.
امروز در نشست خبری علی اصغر میرمحمدصادقی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی مسئله مشکلات وام ازدواج مطرح شد.
میرمحمد صادقی در این باره گفت: اکنون با قاطعیت می‌توان عنوان کنیم در مناطق و استان های کمتر توسعه یافته صف وام ازدواج به روز خواهد شد و بعد از اجرای طرح ضربتی افراد متقاضی در کمترین زمان ممکن وام ازدواج دریافت خواهند کرد.
به منظور تسهیل شرایط متقاضیان برای معرفی ضامنین، بانک مرکزی در بخشنامه ای هشت بندی به بانک های عامل اجرای طرح ضربتی وام ازدواج، اکیداً توصیه کرد که شرایط اخذ ضمانت با توجه به موارد ابلاغی بانک مرکزی مدنظر قرا رگیرد.
او ادامه داد: بانک مرکزی کاملاً بر روند اجرای طرح، نظارت کامل و اشراف مناسبی دارد و متقاضیان در صورت وجود مشکل مراتب را به صورت کتبی و با ارایه اطلاعات شامل نام و کد ملی متقاضی، آدرس، نام شعبه مراجعه شده و شماره تماس متقاضی به شماره تلفن های ۲۲۲۵۷۰۶۰ و۲۹۹۵۴۲۶۱ فکس کنند تا حداکثر ظرف یک هفته، نسبت به بررسی و اطلاع رسانی به متقاضی اقدام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha