تصویربرداری قلب و عروق به كمك MRI یكی از مقوله‌های جدید، تخصصی و در عین حال پیچیده‌ای است كه افق جدیدی را در تشخیص و ارزیابی بیماری‌های مختلف سیستم قلب و عروق باز كرده است.

سلامت نیوز: رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: امكانات رادیولوژی در بخش خصوصی بسیار وسیع‌تر از بخش دولتی است و وزارت بهداشت می‌تواند از این امكانات برای آموزش رزیدنت‌ها استفاده كند.

به گزارش فارس عبدالرسول صداقت در نخستین سمینار آموزشی اصول طب فیزیك بالینی و تكنیك‌ها و كاربردهای MRI قلب و عروق كه صبح امروز در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی برگزار شد اظهار داشت: نقش انجمن‌های علمی قلب در گذشته جدی گرفته نمی‌شد اما امروز خوشبختانه این انجمن ها هم در زمینه صنفی و هم در زمینه علمی فعالیت‌های متفاوتی دارند.

وی افزود: اعتقاد داریم وزارت بهداشت و علوم توانایی كافی برای حل همه نیازهای آموزشی و علمی كشور را ندارند و در خلال آنها باید تشكیلات دیگری نیز كمك كنند.

صداقت تصریح كرد: در حال حاضر امكانات تكنولوژی رادیولوژی موجود در بخش خصوصی بسیار وسیع‌تر از بخش دولتی است و وزارت بهداشت می‌تواند در برنامه‌های آموزشی خود از این امكانات استفاده كنند.

صداقت ادامه داد: در كنگره رادیولوژی اروپا كه در ماه مارس 2011 وین برگزار می‌شود ایران به عنوان یكی از كشورهای برگزیده در كنار فرانسه و برزیل معرفی می‌شوند كه در كنار این كنگره این 3 كشور می‌توانند مسائل فرهنگی خود را ارائه دهند.

در ادامه این مراسم فریبرز فائقی، دبیر علمی سمینار اظهار داشت: بكارگیری پروتكل‌های مختلف و متنوع تصویربرداری به همراه انتخاب مناسب و بهره‌گیری از نرم‌افزارهای متفاوت امكان تهیه تصاویری با جزئیات دقیق در آزمایشات مختلف را فراهم می‌كند.

وی افزود: تصویربرداری قلب و عروق به كمك MRI یكی از مقوله‌های جدید، تخصصی و در عین حال پیچیده‌ای است كه افق جدیدی را در تشخیص و ارزیابی بیماری‌های مختلف سیستم قلب و عروق باز كرده است.

صداقت تصریح كرد: بكارگیری پروتكل‌های اختصاصی مناسب، متنوع و سریع تصویربرداری، تنوع نماها و سطوح تصویربرداری، تكنیك‌های زمانبندی و مسائل بسیار دقیق مربوط به كیفیت تشخیصی تصاویر از عواملی هستند كه در پیچیدگی این روش اضافه كرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha