عفونت‌های لثه در دندان‌ها می‌تواند پس از وارد شدن به گردش خون افراد و در نهایت ورود به قلب بروز بیماری‌های قلبی را در افراد تسریع كند.

سلامت نیوز: یك دندانپزشك گفت: عفونت‌های لثه در دندان‌ها می‌تواند پس از وارد شدن به گردش خون افراد و در نهایت ورود به قلب بروز بیماری‌های قلبی را در افراد تسریع كند.

لیلا نصیری خانلر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: در حال حاضر ارتباط بین عفونت‌های لثه دندان در تسریع بیماری‌های قلبی از نظر علمی به اثبات رسیده است زیرا این عفونت پس از وارد شدن به گردش خون و در نهایت ورود به قلب، بیماری‌های قلبی را تسریع می‌كند.

وی با بیان اینكه باكتری‌های لثه در دندان تنها تسریع كننده بیماری‌های قلبی است و نمی‌تواند به طور مستقل بیماری قلبی ایجاد كند، افزود: در این راستا پیشگیری و بهداشت دندان باعث جلوگیری از انتقال عفونت‌های لثه در گردش خون می‌شود.

نصیری با اشاره به اینكه در درمان‌های دندان افرادی كه دارای مشكلات قلبی هستند باید ملاحظاتی شود، گفت: افرادی كه مشكلات دریچه‌ قلب دارند باید قبل از درمان‌های دندانپزشكی تحت نظر پزشك از آنتی‌بیوتیك استفاده كنند تا باكتری‌های لثه در گردش خون آنان آزاد نشود.

این دندانپزشك اظهار داشت: به طور معمول برای درمان‌های كشیدن و ترمیم دندان‌ احتیاجی به بهره‌گیری از آنتی‌بیوتیك برای بیماران قلبی نیست بلكه فقط در درمان‌های تهاجمی دندانپزشكی باید بیماران قلبی از آنتی‌بیوتیك به مقدار خاص تحت نظر پزشك استفاده كنند.

نصیری تصریح كرد: افرادی كه دارای دندان‌هایی با ریشه‌های خراب هستند تا حد زیادی در معرض ابتلا به بی‌نظمی ضربان قلب هستند.

این دندانپزشك خاطرنشان كرد: باكتری‌های لثه، دندان‌ها را از بین می‌برند و وقتی از طریق زبان جذب بدن شدند بر سیستم خون و قلب تأثیرات بسیار منفی می‌گذارند و باعث سكته قلبی می‌شود كه در این راستا به پزشكان توصیه می‌كنند افراد مرتب برای معاینه دندان‌های خود به دندانپزشك مراجعه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha