شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 22172

سطح چشم مهمترین قسمت بدن در تماس با جهان خارج است و عملكرد و ساختار طبیعی چشم موجب تنظیم كل بدن در محافظت از محیط خارج می‌شود.

سلامت نیوز: یك فوق تخصص چشم پزشكی گفت: ماساژ پلك‌ها یكی از مواردی است كه به بهداشت پلك كمك می‌كند؛ قرار دادن یك دستمال تمیز روی پلك و فشار دادن آهسته موجب نرم شدن پوست پلك شده و پوسته‌های چسبیده به آن را آزاد می‌‌كند.

مهدی بهنیا در گفت‌وگو با فارس  اظهار اشت: سطح چشم مهمترین قسمت بدن در تماس با جهان خارج است و عملكرد و ساختار طبیعی چشم موجب تنظیم كل بدن در محافظت از محیط خارج می‌شود.

وی با بیان اینكه پلك‌ها در سلامت چشم نقش مهمی را ایفا می‌كنند، گفت: پلك و مژه‌ها جلوی ذرات خارجی كوچك را گرفته و مانع ورود آنها به چشم می‌شوند، مژه‌ها نیز مثل یك صافی یا یك توری عمل می‌كنند؛ این امر موجب پلك زدن رفلكسی شده و با تقویت پمپ اشكی موجب می‌شود اشك با شست‌و‌شوی اجسام خارجی آنها را از چشم خارج كند.

این فوق تخصص شبكیه چشم، بهداشت پلك را در سلامتی چشم مؤثر دانست و افزود: برای بهداشت پلك می‌توان یك دستمال تمیز را در آب گرم فرو برد سپس آب اضافی آن را گرفت و به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پلك‌ها قرار داد و با آهستگی به آن فشار وارد كرد؛ این كار موجب نرم شدن پوست پلك شده و پوسته‌های چسبیده به پلك آزاد می‌شود.

بهنیا خاطرنشان كرد: ماساژ پلك‌ها یكی از مواردی است كه به بهداشت پلك كمك می‌كند، این كار به این صورت است كه به آرامی و با حركت چرخشی انگشت كوچك دست روی پلك‌ها حركت ایجاد شود چرا كه با این كار ترشحات اضافی از غدد پلكی خارج شده‌ و در سلامت و بهداشت چشم مؤثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha