نباید گل مژه را با زور تخلیه کرد و یا آن را ترکانید چرا که این کار سبب گسترش عفونت‌های چرکی به برخی از بافت‌های مجاور و حتی ورود عفونت به مغز می‌شود.

سلامت نیوز:یك جراح و متخصص چشم عنوان كرد: گل مژه خارجی التهاب عفونی و چرکی در گوشه‌ای از پلک چشم است که به صورت متورم و قرمز دیده می‌شود و علت اصلی به وجود آمدن آن ضعف سیستم ایمنی در بدن است.

دکتر نازنین لطیفیان در گفت وگو با  ایسنا  گفت: اگر گل مژه بیش از اندازه بزرگ باشد به دلیل فشاری که روی قرنیه وارد می‌کند، می‌تواند سبب برخی از عیوب انکساری در چشم از جمله آستیگماتیسم و همچنین تاری دید شود.

وی تصریح کرد: نباید گل مژه را با زور تخلیه کرد و یا آن را ترکانید چرا که این کار سبب گسترش عفونت‌های چرکی به برخی از بافت‌های مجاور و حتی ورود عفونت به مغز می‌شود.

دکتر لطیفیان در ادامه با بیان این که فردی که دچار گل مژه در چشم شده است، نسبت به نور حساس می‌شود، عنوان کرد: این افراد همچنین دچار سوزش، خارش و ریزش اشک از چشم می‌شوند.

وی با بیان این كه برای پیشگیری از گل مژه، بهترین راه جلوگیری از تماس دستهای آلوده با چشم است، اضافه کرد: برای درمان این عارضه نیز بهتر است علاوه بر مشورت با پزشک معالج، پلک‌ها را به صورت منظم با آب ولرم، شست و شو داد برای این کار نیز می‌توان از شامپوی بچه استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha