با افزایش تست‌های غربالگری پیش از زایمان موارد تولد نوزادان مبتلا به سندرم داون در اروپا و آمریکا کاهش چشمگیری یافته است.

امکان ریشه‌کنیِ سندرم داون با تست غربالگری قبل از زایمان

سلامت نیوز:با افزایش تست‌های غربالگری پیش از زایمان موارد تولد نوزادان مبتلا به سندرم داون در اروپا و آمریکا کاهش چشمگیری یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، تست‌های غربالگری پیش از زایمان در سراسر اروپا و آمریکا موجب شده موارد تولد نوزادان مبتلا به سندرم داون به طور چشمگیری کاهش پیدا کند اما تعداد کمی از کشورها همچون ایسلند توانسته‌اند به مرحله ریشه‌کن شدن این نشانگان نزدیک شوند.

از اوایل دهه ۲۰۰۰ که تست‌های غربالگری قبل از زایمان در ایسلند انجام می‌گیرد اکثریت زنانی که تست سندرم داون جنین آنان مثبت بوده سقط جنین کرده‌اند.

در حالیکه انجام این تست‌ها اختیاری است دولت ایسلند خواستار آن است تا تمامی مادران باردار نسبت به وجود چنین تست‌های غربالگری آگاهی داشته باشند زیرا احتمال تولد نوزاد مبتلا به سندرم داون را پیش بینی می‌کند. حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد زنان باردار در این کشور این تست غربالگری پیش از زایمان را انجام می‌دهند.

با انجام سونوگرافی، تست خون و توجه به سن مادر تعیین می‌شود آیا ناهنجاری کروموزومی که شایع‌ترین آن سندرم داون است در جنین وجود دارد یا نه؟

به گزارش CBS News، همچنین در کشورهای آمریکا، فرانسه و دانمارک میزان سقط جنین به دلیل خطر ابتلای نوزاد به سندرم داون به ترتیب ۶۷، ۷۷ و ۹۸ درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha