دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران با بیان اینکه عوامل ژنتیکی و محیطی بسیاری در بروز چاقی موثر است، تصریح کرد: افراد چاق با خطر کمبود ویتامین D روبه‌رو هستند.

افراد چاق با خطر کمبود ویتامین D روبه‌رو هستند

سلامت نیوز:دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران با بیان اینکه عوامل ژنتیکی و محیطی بسیاری در بروز چاقی موثر است، تصریح کرد: افراد چاق با خطر کمبود ویتامین D روبه‌رو هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر محمد هاشمی، دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران با بیان اینکه ژنتیک مهم‌ترین عامل چاقی در افراد است، گفت: افرادی که به صورت ژنتیکی در معرض ابتلا به چاقی قرار دارند اگر از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنند و فعالیت داشته باشند دچار اضافه وزن و چاقی نمی‌شوند.

وی افزود: علاوه بر ژنتیک عوامل دیگری مانند کاهش تحرک، بی‌تحرکی، مصرف فست‌فود و غذاهای چرب، مصرف نوشابه، کمبود ویتامین D و برخی بیماری‌های غدد در برو زچاقی موثر است.

هاشمی در خصوص رابطه کمبود ویتامین D با بروز چاقی، عنوان کرد: کمبود این ویتامین موجب تداخل ترشح برخی هورمون‌ها در بدن می‌شود که این امر در افرادی که دارای زمینه چاقی هستند موجب افزایش وزن می‌شود.

دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران افزود: افرادی که دارای زمینه چاقی هستند علاوه بر پیروی از رژیم غذایی سالم و افزایش تحرک باید به میزان ویتامین D نیز توجه کنند.

وی افزود: هنوز رابطه کمبود ویتامین D و بروز چاقی به صورت قطعی به اثبات نرسیده اما تجربیات پزشکان نشان می‌دهد میزان بروز چاقی در افرادی که دچار کمبود این ویتامین هستند، بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha