شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 22178

بر اساس قانون حقوق كارمندان رسمی و پیمانی از طریق خزانه تامین می‌شود و ما نیز موظفیم آن را تامین كنیم. حتی اگر منابع تامین حقوق كم باشد، خزانه اجازه دارد از سایر منابع وزارت بهداشت آن را بردارد و پرداخت كند.

سلامت نیوز:معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور تاكید كرد كه استخدام پرستاران، محدودیت بودجه‌ای ندارد.

رحیم ممبینی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینكه موضوع استخدام 23 هزار پرستار در سال جاری كه قرار بود به دستور رییس جمهور انجام شود، به معاونت توسعه‌ مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور به عنوان مسوول استخدام نیروی انسانی در كشور مربوط است، گفت: متاسفانه برخی مسوولان در حوزه‌ پرستاران به اشتباه و به دلیل اینكه در جریان فرآیند استخدام نیستند، این موضوع را به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و یا معاونت بودجه مرتبط می‌كند.

وی در ادامه با اشاره به اینكه حدود 210 هزار نفر هم اكنون به عنوان كارمند وزارت بهداشت از خزانه حقوق دریافت می كنند، گفت: بر اساس قانون حقوق كارمندان رسمی و پیمانی از طریق خزانه تامین می‌شود و ما نیز موظفیم آن را تامین كنیم. حتی اگر منابع تامین حقوق كم باشد، خزانه اجازه دارد از سایر منابع وزارت بهداشت آن را بردارد و پرداخت كند.

او با تاكید بر اینكه در موضوع استخدام پرستاران به هیچ وجه موضوع بودجه مطرح نیست، ادامه داد: حتی بودجه لازم برای پرداخت اضافه كار آنها تامین شد و به موجب قانون بودجه امسال، حتی حقوق نیروهای قراردادی وزارت بهداشت نیز از طریق خزانه تامین می‌شود.

ممبینی افزود: در حال حاضر 210 هزار نفر در وزارت بهداشت از طریق خزانه حقوق می‌گیرند و هرچه به این تعداد از نظر قانونی اضافه شود نیز حقوق آنها از طریق خزانه پرداخت می‌شود و معاونت بودجه نیز به تخصیص آن ملزم است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا مبنی بر اینكه آیا امكان تامین منابع افزایش حقوق برای كتابداران یا كاركنان مركز آمار ایران كه رییس جمهور دستور افزایش آنها را داده است وجود دارد یا خیر؟ گفت: همه‌ این افزایش حقوق‌ها در مجموع عدد چشم‌گیری نمی‌شود و امكان تامین آنها در بودجه وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha