دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 221798

معاونت امور مجلس ریاست جمهوری در نامه ای به معاون حقوقی مجلس و نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد که طرح تشکیل وزارت محیط زیست و منابع طبیعی بایگانی شده است.

سلامت نیوز: معاونت امور مجلس ریاست جمهوری در نامه ای به معاون حقوقی مجلس و نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد که طرح تشکیل وزارت محیط زیست و منابع طبیعی بایگانی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، در نامه روز یکشنبه معاونت امور مجلس آمده است که پیرو نامه شماره 13705 مورخ 10 اردیبهشت 96 در خصوص طرح تشکیل وزارت محیط زیست و منابع طبیعی با توجه به رد طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و پایان یافتن مهلت یک ماهه مقرر در ماده 149 قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و عدم تقاضای نمایندگان مبنی بر بررسی آن، لذا طرح مزبور بایگانی شده است.
موضوع انحلال و یا ادغام سازمان حفاظت محیط زیست در دولت یازدهم بارها از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شده بود، در این راستا هیات رییسه مجلس شورای اسلامی 26 بهمن ماه سال 95 از وصول طرح عادی تشکیل وزارت محیط زیست و منابع طبیعی خبر داد؛ بر پایه این طرح، سازمان امور اراضی و منابع طبیعی با محیط زیست ادغام و وزارت محیط زیست و منابع طبیعی تشکیل می شد.
این طرح موافقان و مخالفانی داشت، برخی اجرای آن را تنزل جایگاه کنونی سازمان حفاظت محیط زیست و کاهش قدرت نظارتی و گروهی دیگر مدیریت یکپارچه محیط زیست را بزرگترین امتیاز ایجاد وزارتخانه جدید می دانستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha