ابتلای یک زن به سرطان سینه به طور حتم روحیه او را به شدت تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، اما زنانی که بتوانند با افسردگی بعد از سرطان مقابله کنند بهتر از این بیماری جان سالم به در می‌برند.

به گزارش سلامت نیوز محققان متوجه شدند زنانی که یک سال پس از تشخیص سرطان سینه پیشرفته در بدن خود روحیه خوبی دارند، نسبت به افرادی که دچار افسردگی شده‌اند عمر طولانی‌تری دارند و شانس بهبودی آن‌ها بیش‌تر است.
جانی دیویس از دانشگاه کالگاری واقع در کانادا در این باره گفت: افسردگی می‌تواند تاثیراتی روی بدن داشته باشد که در نهایت منجر به پیشرفت سرطان می‌شود. از جمله این تاثیرات می‌توان به کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن انسان، افزایش تورم و مانند آن اشاره کرد.
زمانی که این تغییرات فیزیولوژیک حالت مزمن به خود بگیرند بدن دستخوش تغییراتی می‌شود و زمان بهبودی بیماران طولانی‌تر خواهد شد.
تحقیقات اولیه نشان داده است که نیمی از بیماران سرطانی علائمی از افسردگی را از خود نشان می‌دهند و در 38 درصد آن‌ها این افسردگی حالت حادتری به خود می‌گیرد.
در آخرین مطالعات دیویس و همکارانش بیش از 100 زن را که به تازگی به سرطان سینه پیشرفته دچار شده بودند شناسایی کردند.
آن‌ها به طور تصادفی نیمی از این زنان را انتخاب کرده و هفته‌ای یک بار تحت درمان‌های روانشناسی قرار دادند. میزان افسردگی همه این زنان نیز بعد از گذشت 4، 8 و 12 ماه به دقت بررسی شد.
محققان متوجه شدند زنانی که علائم افسردگی آن‌ها یک سال بعد از ابتلا به سرطان پیشرفته کاهش پیدا کرده است حداقل برای 4 سال و نیم بعد زنده می‌مانند. اما زنانی که بعد از این مدت علائم افسردگیشان بدتر شود به طور متوسط فقط دو سال و نیم دیگر زندگی می‌کنند.
دکتر دیوس در این باره گفت: در مورد زنان مبتلا به سرطان سینه ترکیبی از جلسات روانشناسی و استفاده از برخی داروها می‌تواند در کاهش علائم افسردگی موثر باشد. مهم‌ترین کاری که پزشکان باید انجام دهند این است که علائم این بیماری روحی را به تدریج کاهش دهند تا در درازمدت بیماران نتیجه بهتری از درمان‌های خود بگیرند.
منبع : خبرآنلاین
رویترز، 15 دسامبر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha