با رژیم‌های زودگذر كه معمولاً به موادغذایی خاصی محدود می‌شوند ممكن است كاهش وزن هم ایجاد شود اما این رژیم‌ها بیشتر خسته كننده و ناخوشایند هستند و عاملی هستند كه فرد زود خسته شود و نتواند در مدت زمان طولانی از این رژیم پیروی كند.

سلامت نیوز:یك كارشناس رژیم درمانی گفت: در رژیم‌های تك خوری و زودگذر ادعا می‌‌شود، در طول دوره‌ای كوتاه باعث كاهش چربی بدن می‌شوند اما در حقیقت فرد در حال از دست دادن وزن ناشی از كمبود آب بدن است كه خطرناك است.

سارا عابدینی در گفت‌و‌گو با  فارس، افزود: رژیم‌های غذایی زودگذر رژیم‌هایی نامتعادل و ناسالمی هستند كه كاهش وزنی سریع را در مدت زمان كوتاهی به واسطه آنچه غیرمعمول است به فرد وعده می‌دهند.

وی گفت: رژیم‌های زودگذر این طور ادعا می‌كنند كه در طول دوره‌ای كوتاه باعث كاهش چربی بدن می‌شوند اما در حقیقت فرد در حال از دست دادن وزن ناشی از كمبود آب بدن است.

این كارشناس رژیم درمانی افزود: با رژیم‌های زودگذر كه معمولاً به موادغذایی خاصی محدود می‌شوند ممكن است كاهش وزن هم ایجاد شود اما این رژیم‌ها بیشتر خسته كننده و ناخوشایند هستند و عاملی هستند كه فرد زود خسته شود و نتواند در مدت زمان طولانی از این رژیم پیروی كند.

عابدینی گفت: بسیاری از این رژیم‌های زودگذر برای سلامتی مضر هستند و عوارضی غیر قابل جبران به بار می‌آورند.

وی اضافه كرد: رژیم مایعات فرد را محدود به خوردن فقط مایعات می‌كند و عوارض بسیار زیادی دارند در این نوع رژیم‌ها مواد مغذی خاصی كه برای بدن لازمند از دست می‌روند.

این كارشناس رژیم درمانی افزود: برای مثال این نوع رژیم‌ها از نظر وجود فیتوكمیكال‌ها فقیر هستند، مواد گیاهی مفیدی كه در سبزی‌ها و میوه‌ها یافت می‌شوند و وظیفه حفاظت از بدن افراد علیه بیماری‌ها را به عهده دارند. این رژیم‌های مایعات فقط زودگذر و موقتی هستند و با یك بار خوردن منظم غذاها فرد اثر آنها از بین می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha