دختر و پسر جوان که از زنان زورگیری می کردند، بالاخره در صحنه یک سرقت شناسایی و دستگیر شدند.

عکس/زورگیرهای غرب تهران بالاخره دستگیر شدند

سلامت نیوز:  دختر و پسر جوان که از زنان زورگیری می کردند، بالاخره در صحنه یک سرقت شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،دهم مرداد خانم جوانی با مراجعه به کلانتری 118 ستارخان به مأموران اعلام داشت توسط سرنشیان آقا و خانم یک دستگاه موتورسیکلت مورد زورگیری و سرقت طلاجات قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف ( زورگیری ) و به دستور بازپرس شعبه 15 دادسرای ناحیه 5 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در خیابان ستارخان قصد پیاده شدن از ماشین را داشتم که یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین آقا و خانم جوان به من نزدیک شدند. در یک لحظه و پس از پیاده شدن از ماشین بود که سرنشین مرد موتورسیکلت از پشت سر به من حمله ور شد و پس از سرقت دستبند طلایم، به همراه همدست خانم خود و با موتور از محل متواری شدند.

با آغاز رسیدگی به پرونده، شکایت های مشابه دیگری توسط شکات زن در کلانتری های غرب و شمال غرب تهران مطرح شد مبنی بر اینکه آقا و خانم موتورسواری اقدام به زورگیری و سرقت طلاجات از آنها کردند. یکی از مالباختگان که توسط سارقان مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته بود، در شرح ماجرای سرقت دستبند طلایش به کارآگاهان گفت:ساعت 13 روز دوازدهم مرداد با خودرو شخصی 206 خود در میدان شهرزیبا در حال تردد بودم که یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی مشکی با دو سرنشین آقا و خانم جوان به من نزدیک شد؛ در یک لحظه توقف خودرو به سمت من حمله ور شده و با ضرب و شتم اقدام به سرقت یک رشته دستبند طلایم به ارزش تقریبی 5 میلیون تومان کرده و به سرعت از محل متواری شدند.

با توجه به وقوع سرقت های مشابه، کارآگاهان پایگاه دوم آگاهی اقدام به شناسایی تعدادی از مراکز تجاری و شعبات بانکی مجهز به دوربین های مداربسته کرده و با بررسی و بازبینی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته موفق به شناسایی سرنشینان آقا و خانم یک دستگاه موتورسیکلت مشکی شدند به عنوان سارقان زورگیر تحت تعقیب خود شدند.

در ادامه و با شناسایی مناطق سرقت در مناطق غرب و شمال غرب تهران ، تصاویر بدست آمده از سارقین در اختیار گشت های انتظامی این مناطق قرار گرفت تا در صورت مشاهده سارقین و شناسایی آنها اقدام به دستگیری این زن و مرد جوان زورگیر کنند. سرانجام روز 15 مرداد مأموران واحد گشت انتظامی در خیابان آیت الله کاشانی - مسیر غرب به شرق - تقاطع خیابان بهنام متوجه درگیری دو سرنشین خانم یک دستگاه خودرو سواری ال 90 مشکی با یک آقا می شوند که این آقا به محض مشاهده مأموران سوار یک دستگاه موتورسیکلت شده و به سرعت از محل متواری می شود. مأموران با مشاهده صحنه فرار این شخص به تعقیب وی پرداخته و سرانجام طی یک تعقیب و گریز موفق به دستگیری او می شوند.

همزمان با دستگیری این شخص توسط مأموران گشت انتظامی ، دو سرنشین خانم خودرو ال 90 نیز به کلانتری 140 باغ فیض مراجعه و در طرح شکایت خود عنوان می کنند که توسط جوان دستگیر شده مورد سرقت و زورگیری طلاجات قرار گرفتند.

این دو خانم پس از انتقال متهمان به کلانتری 140 اقدام به شناسایی آنها کردند. راننده ال 90 در اظهاراتش به مأموران گفت: در خیابان بهنام در حال پارک خودرو بودم. در حین پیاده شدن از ماشین ، آقای جوانی به من نزدیک شد و مدعی شد که خودرو را بد پارک کردم ؛ برای جابجا کردن خودرو مجددا سوار ماشین شدم. در یک لحظه این شخص دست چپ مرا گرفت و اقدام به کشیدن دستبند از دستم کرد. وقتی نتوانست دستبند را در آورد ، با چاقو دستبندم را پاره کرد و با تهدید چاقو انگشترهای مرا از دستم کشید و به سمت خیابان اصلی فرار کرد. در همین زمان به همراه دوست خود به سمت او دویده و قبل از سوار شدن به موتور ، با او درگیر شدیم که در همان زمان مأموران سر رسیدند.

با انتقال متهم به پایگاه دوم آگاهی ،بهزاد 31 ساله به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار ساکن در منطقه جوادیه راه آهن مورد شناسایی قرار گرفت. بررسی وسوابق متهم نشان داد که او از سال 85 تاکنون چهار بار به اتهام زورگیری دستگیر و روانه زندان شده است.

با دستگیری بهزاد و شناسایی وی به عنوان سارق زورگیری که با همدستی یک خانم جوان اقدام به زورگیری از خانم ها کرده ، تحقیقات برای شناسایی همدست وی آغاز شد. متهم که در تحقیقات اولیه مدعی بود که به تنهایی اقدام به سرقت کرده ، پس از مشاهده تصاویر بدست آمده از وی از طریق دوربین های مداربسته به ناچار لب به اعتراف گشود و همدستش بنام "لیلا" را معرفی کرد .

بهزاد در اعترافاتش عنوان داشت که از حدود 4 ماه پیش با لیلا 24ساله طرح دوستی ریخته و پس از مدتی پیشنهاد زورگیری طلاجات از خانم های جوان را به او داده که با موافقت لیلا ، سرقت هایشان از زنان را آغاز کرده اند .بهزاد در خصوص نحوه متواری شدن لیلا از محل آخرین سرقت به کارآگاهان گفت: در زمان سرقت لیلا چنده ده متر از من فاصله داشت و کسی متوجه همراهی او با من نبود ؛ زمانیکه مأمورین قصد دستگیری مرا داشتند ، دیگر برای سوار کردن لیلا اقدام نکردم و او نیز با مشاهده صحنه ی فرار من از محل ، جداگانه محل را ترک کرد. با شناسایی لیلا به عنوان دومین متهم پرونده ، مخفیگاه وی در خانی آباد شناسایی و کارآگاهان به این محل مراجعه کردند اما لیلا از این محل متواری شده بود.

سرانجام با انجام اقدامات پلیسی، مخفیگاه لیلا در منطقه نازی آباد شناسایی و او 18 مرداد دستگیر و در همامن تحقیقات اولیه صراحتا به مشارکت در زورگیری از زنان با همدستی بهزاد اعتراف کرد .

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت : در ادامه رسیدگی به پرونده و در تحقیقات تکمیلی مشخص شد متهمین علاوه بر موتورسیکلت آپاچی مشکی از موتورسیکلت های آپاچی سفید ، ns مشکی و همچنین پژو 206 سفیدرنگ متعلق به متهم زن پرونده برای انجام سرقت های خود در مناطق غرب و شمال غرب تهران بویژه در مناطق سعادت آباد ، پونک ، سردار جنگل ، نیایش ، جنت آباد و صادقیه استفاده کرده اند .

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، در پایان گفت: از شکات و مالباختگان بویژه خانم هایی که بدین شیوه و شگرد و توسط دو سارق زن و مرد جوان مورد زورگیری و سرقت طلاجات و دیگر اموال باارزش خود قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمین به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان جنت آباد شمالی مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha