در مورد بیماری‌های روانی باید بین 0.3 تا 0.5 دلار به ازای هر فرد در سال هزینه شود كه با بررسی وضعیت موجود بودجه‌ها در این زمینه باید به 10برابر برسد.

سلامت نیوز:رئیس بخش سلامت كرسی یونسكو در ایران گفت: بودجه مبارزه با بیماری‌های روانی باید حدود 0.5 دلار به ازای هر فرد در سال باشد بر این اساس بودجه بهداشت روان در كشور باید 10برابر شود.

به گزارش  فارس، مصطفی معین در نشست خبری همایش سلامت روان و رسانه كه صبح امروز در مركز آسم و آلرژی، مركز طبی كودكان برگزار شد اظهار د اشت: اختلالات روانی شایع‌ترین و پرهزینه‌ترین بیماری‌ها در دنیا محسوب می‌شوند و از هر 3 تا 5 نفر یك نفر ممكن است مشكل روانی داشته باشد.

وی با بیان اینكه برای هر انسانی در طول زندگی50 درصد امكان دارد مشكل روانی ایجاد شود تصریح كرد: متأسفانه برچسب و انگی برای این اختلالات در بین مردم وجود دارد كه معمولاً این بیماری به عنوان یك خشونت یا یك اختلال غیرقابل علاج دیده می‌شود و موجب تبعیض و محرومیت در زمینه‌های مختلف از جمله ازدواج، اشتغال و آموزش شده و بیمار عملاً از جامعه جدا می‌شود.

معین تصریح كرد: این بیما‌ری‌ها خود به خود درمان نمی‌شوند ولی اگر مراجعه به هنگام صورت گیرد تا 90 درصد قابل درمان هستند كه متأسفانه به خاطر وجود انگ مراجعه به مواقع انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینكه رسانه‌ها مهمترین منبع اطلاع‌رسانی به مردم هستند تصریح كرد: در آمریكا 21 درصد مطالب روزنامه‌ها انگ بیماری‌های روانی را منتشر كرده است و 20 درصد مطالب آنها غیرعلمی بوده است.

رئیس بخش سلامت كرسی یونسكو در ایران خاطرنشان كرد: 80 درصد افرادی كه دچار مشكل روحی و روانی می‌شوند در جهان سوم زندگی می‌كنند كه دلیل آن هم فقر، گرسنگی و بحران‌های مدیریتی است.

وی اضافه كرد: در مورد بیماری‌های روانی باید بین 0.3 تا 0.5 دلار به ازای هر فرد در سال هزینه شود كه با بررسی وضعیت موجود بودجه‌ها در این زمینه باید به 10برابر برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha